När ett år har passerat

Mollymagen.
 
Idag för ett år sedan dog Molly i min mage. Livet rann ur henne och hon försvann ifrån oss. För ett år sedan förändrades vårt liv. Vårt barn dog i magen och inget skulle mer bli sig likt.
All förhoppning. All längtan vi burit på så länge. Försvann i ett ögonblick.
Jag kommer aldrig glömma den dagen. Dagen då mitt barns hjärta slutade slå och jag kunde inte göra något för att rädda henne. 
Molly kommer alltid vara med mig.
Jag kommer förgäves undra vem hon var. Vem hon skulle blivit.
Hur skulle hon ha sett ut. 
 
Men en sak är jag henne evigt tacksam över. Och det är Ludvig.
Han hade aldrig varit hos oss idag om hon inte lämnat plats åt honom. 
Vi kommer aldrig få uppleva henne här hos oss. Men hon såg till att skicka den bästa finaste lillebror istället. Vi får uppleva världens finaste lilla kille.
 
Livet är så himla svårt. Svårt att förstå. Varför vissa saker sker. För ett år sedan rasade vår värld. Jag vågade aldrig tro att jag skulle vara glad och lycklig igen. 
 
Sorgen efter att Molly aldrig fick chansen att leva kommer följa mig resten av mitt liv. Vi kommer alltid ha ett barn som vi aldrig får uppleva. Vi kommer alltid ha en grav att besöka när vi ska hälsa på vår förstfödda dotter. Molly kommer alltid att räknas med i syskonskaran. Ludvig har världens sötaste änglasyster som kommer vaka över honom.
För hon gav honom chansen till att bli till. 
Då är man väl ändå världens bästa stora syster.
Molly.
Den finaste lilla ängeln.
 
 

 

Någonstans i rymden finns en speciell planet
Gömd under ett stjärnfall är den som en hemlighet
Det är den plats i himlen där små änglar gömmer sig
Där bor din storasyster och hon vakar över dig

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Mia Pettersson

<3 MOLLY <3

2012-12-28 @ 09:52:29
Postat av: Anna

Tänker på er och finns här för er . Finaste lilla Molly idag brinner alla våra ljus för dig ! Du är så saknad <3 Tusen kramar

2012-12-28 @ 12:41:10
Postat av: Veris

<3
Fina starka Idis!<3
Det känns som igår.....starka känslor som är väldigt speciella även för mig. Detta år som började i fullständig kaos men som slutade helt fantastiskt! Livet är skört och ändå kan det vara underbart. De sista dagarna har så många skickat hälsningar till dig och det värmer så vilka fina människor det finns som bryr sig på riktigt! Du är så saknad på salongen så ord räcker inte till! <3

2012-12-29 @ 23:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0