Vänner och fredagsmys

 
 
 
 
Igår blev det fredagsmys hemma hos Mette och Alex. Egentligen skulle familjen Pålsson också vara med att mysa, men lilla Maja var så dålig så vi får längta efter dem ett litet tag till. Mette var så snäll och kokade ihop ett jättegod måltid, med pasta. bacon, champinjoner, massor med parmesanost och ruccula till oss. Massor med tända ljus. Regnet öste ner utanför. Precis så där som en fredagskväll ska vara! Tänk vilken lyx när man har vänner som lagar mat till en. För bara det är idag ingen enkel match för mig längre. Nu för första gången i mitt liv förstår jag varför pappa alltid satt och lagade mat (han hade ju så himla ont i sin höft att han knappt kunde gå). Jo, för det gör förbenat ont att stå. Så nu för tiden när jag lagar mat så sitter jag där i köket på min lilla pall och fixar. Men får hitta sina sätt. Och ett himla bra sett är ju när vänner då som sagt lagar middag och jag bara får vara trevligt sällskap=)
 
 
 
Ha en mysig lördag!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ida! Som jag sagt till dig tidigare, helt underbar blogg
Det är väl aldrig fel att bli uppassad när man inte mår
så bra, jag kan tänka mig att du hade ställt upp till 100
procent för dina vänner.
Och du, jag tror att Puzzel älskar att ha sin matte hemma
alldeles för sig själv
Va rädda om er
Kram Ingrid

2012-09-23 @ 10:44:07
Postat av: Ida

Tack Ingrid:) för dina fina ord! Vänner är livet och jag hålder med dig, tror faktiskt Puzzel börja tycka om mig mer än han tycker om sin älskade husse snart:) jag är iaf glad över att ha honom som sällskap! Kram till sig!

2012-09-23 @ 12:29:46
Postat av: Piccolacasa

Vilka fiiiiina vänner du har! Ser så stämningsfullt ut! kram

2012-09-24 @ 12:54:00
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Ida

Dem är dem bästa Christin=)

2012-09-24 @ 13:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0