Ensam är inte stark

I måndags kom min Jennie hitfarandes från norr. Som ett skott kom hon då hon visste att jag skulle vara hemma och vara sjukskriven. Jag varnade henne för en mycket tråkig och gnällig Ida som sällskap men inte skrämde det henne. Och ingen är ju gladare än jag. 
Vi har varit mjukisklädda. Fikat. Lagat mat. Fikat. Kollat på film. Jennie har städat heeela mitt kök. Och jag är henne evigt tacksam! Vi blev spontaninbjudna på seans, som faktiskt förändrade våra liv. ( det kommer jag berätta mer om i ett annat inlägg) Vi har fortsatt varit tagna av seansen och sedan bara umgåtts och njutit av varandras sällskap.
 
Igår gjorde vi bananmilkshakes med choklad.

 
 
Tack fina Jennie för dem här dagarna! 
 
 
 
 
 

I natt hämtade vi en styck lillebror som även han huxflux satte sig på tåget för att fara ner hit till oss nere i SKåne. Nicklas var med om något mycket hemskt i veckan. Han fick tyvärr bevittna en arbetsplatsolycka då en man blev ihjälkörd av en stor lastare mitt framför ögonen på honom. Usch. Det önskar jag att ingen skulle behöva se. Allt gick mycket fort och händelsen var omöjlig att förhindra. Nicklas har fått jättestöd och hjälp från sitt jobb i form av krishantering och samtal med psykolog. Men han kände att han behövde komma ifrån lite och han är ju alltid välkommen ner hit till oss. Känns skönt i en storasysters hjärta när man kan få ro om sin lillebror när han inte mår bra. Så idag har vi slappat här hemma han och jag och nu ikväll så blir det öl (inte för mig då såklart..) tacomiddag och bilspel. Fredagsmys med andra ord!
 
 
 
 
 
 
Ta hand om varandra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

En utmärkelse till dig väntar hos mig <3
http://piccolacasa.wordpress.com/2012/09/14/bloggtjaaaaaarlek/

2012-09-14 @ 23:58:48
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: farmor

Vad mysigt att läsa om Er två,storasyster och lillebror. Fortsätt att ta hand om varandra.Kramar

2012-09-17 @ 20:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0