Mitt kök

 
 
 
 
Lite bilder ifrån vårat kök. Även här har det ändrats en hel del under årens lopp. Men jag får helt enkelt inse att jag gillar att ända och fixa om. Inget dåligt med det.
Just nu känns det ljust och härligt. Gammalt möter nytt. Svart möter vitt. 
Älskar att vårat köksbord är runt. Det gör denna platsen mer mjuk och harmonisk tycker jag. Bordet har ju varit vitt innan. Men jag har inte ångrat en dag att jag målade det svart. Blir en mycket bättre brytning med allt det vita. Bordet köpte förresten på loppis för 125 kr. Med två inläggningskivor till så kan det bli ett stort och bra bord! Jag älskar det!
 
För övrigt hatar jag det här köket som vi har nu. För litet, och dåligt planerat. Martin har så smått börjat rita på ett nytt kök. Men känner jag oss så kommer den planeringen ta sin lilla tid. Men vi sitter inte helt i sjön. Köket fungerar och allt är helt. (förutom den förbaskade kökskranen-ni som har varit hos oss vet vad jag menar=))
Men det känns skönt att vi är en liten bit på vägen i planeringen iallafall. Alltid något.
 
Vi får se hur det kommer gå till jul. Då vi ska ha hela min familj bo här nere. Många kockar i ett litet kök. Tur  att det är jul för då måste man ju vara snäll mot varandra, så vi kan ju hoppas att svordommar och tjuvnyp håller sig borta. Haha.
 
 
Det var köket det.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Åååh så fint! Hade vi haft hus så hade jag nog oxå haft d så...blandat med 20 andra stilar!! Det är sån jag är...gillar flera stilar & kan därför inte riktigt hitta min egen stil (värst vad det ordet kom med många gånger!) Har länge funderat över att måla om vårt köksbord men inte vågat...kanske ska give it a go ;) Hoppas ni myser denna fredag kväll. Kramar

2012-11-16 @ 22:54:05
Postat av: Hanna W | BF 2013 ♥

men vad fint! :}

2012-11-27 @ 14:43:31
URL: http://mammawild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0