Fotoutmaning-färger

 
 
I dessa toner trivs jag bäst. Vitt, grått, vitt och just nu en julgrön färg. Färgerna i vårt hem är ganska så ljusa, med kontrasterna svart och mrökgrått. Jag gillar romantiska rosa toner i en viss mängd. Men ska jag trivas utan att gå och störa mig på något här hemma så är dem bästa färgvalen just vitt, grått och svart. Julen är jobbig för mig för samtidigt som jag vill ha det ljust och harmoniskt så är ju julens färg röd och jag vill kunna plocka in den färgen utan attd et blir "rörigt".
 
Förra julen hade jag röda gardiner nere i vardagsrummet. Och jag kände hur snabbt min puls höjdes så fort jag var där nere.Nej, där fick jag ta lärdom att röda gardiner blev alldeles för mycket för mig. Haha. Kämpigt det här.
Just nu jobbar jag jättemycket med att vara till freds med den otroligt vackra röda mattan vi har i hallen. Det går bra. För där tillbringar jag liksom inte tid på samma vis som i vardagsrummet.
 
 
Så. Denna jul blir det ljust och för att citera en annan bloggerska "krispiga"färger här hemma.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men Ida, någon röd tomte måste ni ha!! Och dessutom ska ni ju ha röda kulor i granen;)men jag förstår dig, jobbigt med färgerna till jul, vill ha vitt och fräscht men samtidigt juligt med rött:)

2012-11-25 @ 01:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0