Ingen bra dag

Idag är ingen bra dag. Tårarna rinner med jämna mellanrum. Ute strålar solen och hos alla andra spritter det i kroppen av vårkänslor. Men idag finns ingen tillstymmelse av några possitiva känslor överhuvudtaget hos mig. Trots solljuset så känns det alldeles mörkt och kallt. Ensamt och bittert. Orättvist och förjävligt.


Idag vill jag bara sova bort hela dagen. Har ställt in dem få sakerna jag hade planerat idag. Ligger nerbäddad i soffan och glor i taket. Jag förmår inte att göra mer idag. Försöker läsa en bok.

Vet ni vad det jobbigaste är? Det är att jag inte känner igen mig själv. Detta är inte jag. Jag hatar mig själv just nu. Hatar att jag inte har ork eller ens lust att bära upp mig själv.

Men vet ni. Imorgon är en annan dag.


Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Tänker på dig extra mycket idag!

2012-03-06 @ 16:09:51
Postat av: Piccolacasa

Skickar ljus och kärlek!

2012-03-06 @ 16:23:40
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Tänker på dig Ida. Kram

2012-03-06 @ 16:47:04
Postat av: Anna

Älskade vän tänker på dig och vill bara vara nära dig ! Jag finns här för dig om du vill prata, skratta eller gråta. Ta hand om varandra ! Tusen styrkekramar från oss !

2012-03-06 @ 21:12:12
URL: http://lillaapansvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskade vän tänker på dig och vill bara vara nära dig ! Jag finns här för dig om du vill prata, skratta eller gråta. Ta hand om varandra ! Tusen styrkekramar från oss !

2012-03-06 @ 21:12:13
URL: http://lillaapansvardag.blogg.se/
Postat av: En i mängden

Jag kan inte ens föreställa mig hur tunga just såna här dagar är för dig men jag tror på något vis att du även behöver känna så. Känna tyngden för att få utrymme för glädjen sen, om du förstår hur jag menar!? Många styrkekramar!

2012-03-07 @ 00:19:30
Postat av: Fitri

Förstår att det tär i dig att inte känna igen sig.. Att känna hur allt det mörka tar överhanden o du finner ingen ork att kämpa emot. Men tillåt dig att vara arg, bitter o vilsen idag.. Jag klandrar inte dig Ida - det gör ingen annan heller.

Var bara uppmärksam o glöm inte bort att fylla på med ljus o skratt emellanåt ;) Ditt hjärta värker..men det kmr att kännas mindre tungt en vacker dag. Det lovar jag!

Så ge inte upp vännen <3 Solen kmr fortsätta att lysa för dig..



Kram på dig snuttan!

2012-03-07 @ 10:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0