När vilodagen blir städdag

Ja. Den klassiska vilodagen är här. Härliga söndagen. En av dem bästa dagarna på veckan tycker jag. Oftast så har man inte mycket planerat om söndagar utan dem är liksom till för att göra sånt där mysigt på. Jag minns när jag var liten så åkte vi ofta på "söndagstur". Packade in hela familjen i bilen och åkte på upptäcksfärd. Vinter som sommar. Oftast begav det sig ut till havet. Till smultronställen där mamma och pappa hade tillbringat sina yngre dagar tillsammans. Det är en av dem bästa minnerna jag har av min barndom. Dessa turer. Jag minns till och med när lillputten Nicklas (nu 22 år) låg i mammas mage och vi var ute och körde. Och pappa körde sådär tokigt på en grusväg. Svängde och busade. Haha. Mamma trodde nog att ungen skulle komma ut vilket sekund som helst. Jag var sex år då. Och gud som vi skrattade!
Men idag blev inte denna söndag någon vilodag inte. Inte heller tid för några upptäcksfärder. Men stor tid var det att storstäda huset. Så med stånk och stön har jag nu gett mig an uppgiften. Snart klar. Skall bara putsa fönsterna!
Så skönt när det är färdigt!
Nu: Putsa putsa!


Kram



Kommentarer
Postat av: Anna

Härliga minnen ! Och mysigt att göra en söndags utflykt tillsammans ! Härligt ned storstädning så skönt när det är klart ! Ni har så fint <3 Hoppas du får en fin dag imorgon ! Puss & kram

2012-06-03 @ 21:01:15
Postat av: Gabriella

Hej Ida!



Fick höra av Mia att du har en blogg.Var bara tvungen att titta in lite! Ser att det inte bara är jag som har tillbringat söndagen åt att storstäda. Jobbigt, men fint blev! :)

Hoppas att du och Martin mår bra, hörde vad som hade hänt och jag beklagar verkligen!

Saknar dig i salongen och nu när Mia också har gått vidare, så kommer det bli svårt och hitta någon som erätta er, ni har verkligen gjort under med min hud!

Ni är verkligen helt supergooa!

Ser fram emot att följa dig i din vardag i din väldigt fina blogg!



Många Kramar

Gabriella

2012-06-03 @ 21:01:44
Postat av: Piccolacasa

Vilket underbart minne! Och vilket urmysigt vardagsrum, gos gos känner jag direkt! kramen!

2012-06-04 @ 11:29:40
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0