Mina omgivningar

 
 
 
 
 
 
 
 
Idag knäpptes det lite bilder på mina omgivningar. På väg till jobbet. Och även runtom jobbet. Allt är så grönt och skönt just nu. Lummigt och fint. Dock extremt kyligt och mindre somriga temperaturer.
 
Jag är tacksam för Sveriges årstider. Det är förändringen som gör alla årstider sådär längtansfulla. Men för mig finns det bara en favoritårstid. Hösten. Men då får det gärna ha varit en skön sommar innan. Så man riktigt märker skillnaden när den höga klara fina höstluften är på intåg. När dofterna förstärks och färgerna i naturen sprakar loss. Samvetet lättas när man sitter inomhus och myser i soffan. Mindre måsten. Värmeljusen är konstant tända och ger en hemtrevnad som bara levande ljus kan göra. Och efter promenaden så är kinderna sådär härligt blossiga och man känner sig frisk efter en stunds höstluft i lungorna.
 
 
 
Vilken är er favoritårstid?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hösten är min favorit!! Älskar mina doftljus och en kofta och alla fina färger ;)

2012-07-18 @ 08:36:52
Postat av: Sandra D

Våren, då klädena blir lättare och leendena desto fler, livet känns lättare och jackan man har på morgonen bär man över armen på eftermiddagen, luncherna som börjar ätas ute och den första grillningen. Allt får liksom liv

2012-07-18 @ 18:34:39
Postat av: Piccolacasa

Tillika mina omgivningar! Fast just nu tar jag tåget på andra hållet och kliver ju på i Billeberga då. MEn till hösten borde vi springa på varandra! kram!

2012-07-18 @ 19:10:02
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Vad fina bilder !! Utan tvekan hösten ;) så mysigt att få tända ljus och bara mysa ! Kramar

2012-07-18 @ 22:37:33
Postat av: Iza

Fina bilder och härliga omgivningar du har runt om dig! Min favoritårstid är sommaren, älskar värme och sol:)

2012-07-19 @ 19:21:40
URL: http://fliizans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0