Livets ekorrehjul

 
Just nu är det inte så mycket mer än att vakna, äta, jobba sova för min del. Det är det som kallas vardag för dem flesta. När man lever upp på helgerna och fyller dem dem massor av spännande och roliga händelser för att sedan återgå till vardagen på måndagen.
 
Egentligen är jag inget fan av ekorrhjulet. Jag tycker man kan hitta på skojsiga saker mitt i veckan också. Ta vara på kvällarna. Njuta av en mysig stund på morgonen. Äta en god lunch med en vän...osv osv. Men just nu har jag knappt någon ork eller inspiration till mer än att gå upp, klä på mig, jobba, äta, komma hem. Pussa på Martin. Äta middag, för att sedan lägga mig till rätta i soffan. 
 
Min höst bjuder på en hel del mysiga inplanerade saker så jag har en massa gottigt att se fram emot. Så just nu lyssnar jag på min kropp. Och den ropar högt till mig att VILA! Ibland ropar den även att jag måste äta en massa glass med ännu mer kolasås på. Ja och jag kan ju inget annat än att lyda den. Tror det är naturens sätt att säga vad den och barnet behöver. Härom morgonen sa den klart och tydligt till om att jag skulle äta en massa ballerinakakor till frukost!? Hel skumt, men jag var duktig och gick direkt och köpte ett paket.
 
Många tror att det är lille bebben som växer så det knakar. Men det är i självaverket mest kakor och glass där inne. 
(Fast han den lille där inne växer såklart han med. Pigg och splattrig för det mesta!)
 
Igår blev vi uppiggade av svägerskan som skickade med lite av skogens guld hem till oss. Det blev några riktigt goa svampmackor till kvällsmat! Det blev tillochmed lunchlåda till mig idag! Det är ju inte fel.
Gud vad jag älskar dessa svampar. Och jag längtar tills jag ska ut i skogen och plocka själv. Har hört att det rä yttligare ett riktigt svampår i år.
 
 
Ne nu är det dags att återgå till min plats i soffan. 
 
Sov gott
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Där ligger du bra tycker jag :) o vill bebben ha ballerinakakor så ska han få ballerinakakor :) att lyssna på kroppen är superviktigt. Det sa du till mig ;) och vem vill inte simma runt i glass med kolasås :D puss vännen ❤

2012-08-16 @ 08:04:35
URL: http://frnochmed.devote.se
Postat av: Mattias

Var det verkligen svägerskan som var så omtänksam???????

2012-08-16 @ 19:31:51
Postat av: Ida

Svägerskans sambos fina föräldrar var omtänksamma genom att ge sin son och hans sambo massor med god svamp! Sedan gav dem två i sin tur lite till svägerskans lillebror och sambo;) åh glada blev dem! Tack;)

2012-08-17 @ 00:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0