Älskade höst

Jag älskar ju hösten! Så har det varit ända sedan jag var barn. Jag kan minnas när jag var på väg hem från skolan på höstekanten. Och jag gick långsamt och tittade på alla härliga färger. Jag vet inte vad jag tänkte på, men jag minns att jag älskade det redan då och hur lugn jag kände mig inombords. Så är det nu med.

Helgen har varit underbar där hemma. Vi fick några riktigt sköna, kalla och friska höstdagar. Vi slappade, umgicks och hjälpte mamma lite med trädgården. Hon uppskattar det, och det känns kul att få hjälpa till när man väl kan.

Jag åkte hem igår. Martin skulle ju upp till Stockholm på kurs, så jag skjussade honom till tåget sedan begav jag mig neråt, hemåt! När vi klev ut på morgonen var det frost! Så kallt det var. Men det kändes härligt ändå på något vis. En liten förkänsla till julen!

På hemvägen igår börja jag känna mig smått illamående. Och det höll i sig. När jag kom hem blev jag febrig och dann. Så jag blev sängliggandes.  Det var länge sedan jag sov så här mycket. Kroppen behövde väl det antar jag. Känner mig dock lite bättre idag. Men jag håller mig hemma ifrån jobbet så jag inte smittar ner dem.


Jag har försökt att lägga upp bilder, men det verkar strula..försöker senare igen.


Ha en bra onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0