Köket husets hjärta, kökssoffan kökets hjärta

 
 
Projekt slipa, tvätta, slipa, måla, måla och måla är nu färdigt sedan någon vecka tillbaka. Nu står den där i köket och väntar på en mjuk och skön dyna att sitta på. 
Tanken är att vi även ska bygga ett nytt större, grövre och rustikare köksbord. Där krävs det lite mer planering. Men om jag förstått min sambo rätt så har han  åtminstonne beställt hem virke till det. 
Ingen stress när det gäller den mannen =)
 
 
Tanken är alltså att ha ett stort familjebord, en mysig köksoffa och så några fina stolar till. Det är här som vi lägger hjärtat i köket. Jag vill att det ska vara här vi, vår familj, ska föra dem mest livliga diskussioner. Skratt som gråt. Allvarligt som tramigt. I den här soffan ska man kunna kura ihop med en vän och dricka en kopp kaffe och reda ut dem viktiga sakerna i livet. 
 
Jag kan föreställa mig en trött Ludvig i skolåldern. Vägrar att äta frukost..(precis som sina föräldrar..) Trött och inte alls sugen på att gå till skolan ligger han och vaknar till liv i köksoffan medan jag gör något extra gott till honom bara så han ska få i sig lite energi inför dagen. 
 
 
 
Härom dagen pysslade jag även ihop en liten pompom. 
Hängde den i fönstret och jag gillar den jättemycket!
 
 
 
Nu ska jag knata ner i soffan och kolla till mina pojkar som lördagsmyser. Har inte hört ett ljud där nere ifrån på väldigt länge så jag kan bara ana vad dem gör...zzzzz.
 
 
 
Hoppas ni har en fin lördag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilket fint hem ni har!!!

2013-03-16 @ 18:56:21
URL: http://www.naughtynature.blogg.se
Postat av: Beda

Du är duktig Du! Vad fin soffan blev, kul att gamla saker kommer till nytta igen.

2013-03-16 @ 19:28:58
Postat av: siv

Vad är en pompom?

2013-03-18 @ 13:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0