Dem tunga dagarna kommer mer sällan, men när dem väl dyker upp så är dem grymma mot mig.

Jag är en ängels mamma,
så fylld av lycka men ljusår från tröst.
Livet kan aldrig mer bli detsamma,
nu när jag tryckt en ängel till mitt bröst.




Igår hade jag en sån där tung och jobbig dag. Ibland vet jag inte hur det kommer sig att dem bara dyker upp så där utan förvarning. Utan jag liksom bara vaknar och känner den där stora tunga stenen i mitt bröst. Jag fick kämpa hela dagen på jobbet för att inte bryta ihop i tårar. Jag grät på vägen hem.


När jag pratar med folk omkring mig om Molly så är många så himla förstående. Som mina nya jobbakompisar tex. Hur fina som helst. Flera av dem är inte speciellt barnkära över huvudtaget och kan inte tänka sig att skaffa barn själva. Men dem har inga problem att prata om mitt barn och dem tilltalar henne vid hennes namn. Som det mest naturliga i världen. Som om hon finns för dem med. Det värmer så i hjärtat.

Igår vid lunchen så satt vi alla och pratade om barn. Vi pratade om Molly, om min kollegas lilla 1 1/2 åring. Och tjejerna var så gulliga i mot mig. Dem satt och spådde när mitt nästa barn skulle komma.

"Ida, jag tror det går fortare än du tror!"

Åh vad jag önskar att dem har rätt i det dem spådde! För i all saknad så finns det en otrolig längtan till Mollys syskon. Känslan att få lära känna en liten skuttbebis till i min mage är en känsla som gör att mina sorgtårar byts ut i glädje tårar. Längtan och väntan har ju liksom aldrig tagit slut för oss. Vi väntar ju fortfarande på vårat barn. Ett livs levande barn. Men det är bara en önskan, en dröm. Jag vågar knappt tänka att det en dag kommer bli så.





Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

Det är klart att det kommer ett litet syskon! Snart snart finns det en bebis som väljer er som föräldrar!

2012-05-05 @ 11:11:00
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: mona-lisa

Hej Ida hittade din blogg när jag satt o läste runt lite på nätet o en helt fantastikt blogg med så många härliga o fina inlägg som berör livet när det är skört o sårbart. En dag när du minst anar kommer du också ha en knytte som kommer få den mest kärleksfulla mamma. Du har så mycket fint o gott inom dig o när man tar del i din blogg så är det av värme man läser vilken fin o underbar ung kvinna du är som person o medmänniska...men jag har ju känt dig ett antal år sen du var en liten sparvel o har alltid tyckt du varit en god förebild för våra unga. varma kramar från mona-lisa (nicklas grossmanns mor)

2012-05-05 @ 11:58:42
Postat av: Ida

Jag hoppas hoppas, att det blir som du skriver Christin!!



Tack snälla Mona-lisa för dina fina ord till mig. Blir alldeles rörd=)

Hoppas du mår bra! Stor kram

2012-05-05 @ 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0