När man ska säga ett sista farväl

Vissa dagar är bättre än andra dagar. Vissa dagar känner jag mig ny. Ny styrka finns inom mig och ett hopp har placerat sig inom mig. Mollys syskon.
Men idag är en tung dag. Styrkan är som bortblåst och egentligen ville jag nog inte vakna alls idag.
Idag ska vi begrava vår älskade dotter. Vi ska ge henne sin plats här på jorden. En plats som bara är hennes. Där kommer hennes namn stå inristat. Där kommer hennes födelsedatum att påminna oss om den värsta dagen i våra liv. Idag ska vi sänka ner hennes urna på den platsen hon kommer förena sig med jorden. Den platsen som jag kommer besöka när hon fyller år. När det är påsk. När Mollys syskon har kommit till världen. Dit kommer jag gå för att gråta över att jag förlorade den finaste lilla Molly i världen. Jag kommer gå dit och berätta att jag gift mig med hennes fina pappa. Att hon borde varit med. Jag kommer gå dit och berätta att hon alltid kommer ha en plats i mitt hjärta. Hon är vår förstfödda dotter och att vi aldrig någonsin kommer glömma henne.
Idag är en jobbig dag.
Idag säger vi ett sista förväl till vår lilla skrutta.
En plats vid vattnet.

Det finns en plats, strax till höger om den tredje stjärnan från månen räknat,
där luften är fylld med fladdret av flortunna fjärilsvingar.

Där leker de små änglabarnen tafatt bland molntussarna.
Barfotabarn med brunbrända ben, glittrande ögon, lortiga tår, skrapade
knän och håret på ända.

På en sten sitter en liten flicka och plaskar med tårna i vattnet.
Hon vinkar glatt och säger; "jag möter er här sen!, tar ett skutt ner
från stenen och ansluter de andra änglabarnen.



Kommentarer
Postat av: Mia

Vila i frid lilla MOLLY <3

2012-06-19 @ 10:43:13
Postat av: siv

Sov i ro vårt älskade lilla barnbarnsbarn som vi

längtade så efter.Många tankar .

2012-06-19 @ 11:07:58
Postat av: Malin

Vila i frid Molly! Våra tankar finns hos er idag! Stora styrkekramar från oss

2012-06-19 @ 12:19:44
URL: http://frnochmed.devote.se/
Postat av: Therese Hindemith

Jag tänker på er idag<3.

2012-06-19 @ 12:23:30
Postat av: Sandra S

Våra tankar fanns hos er idag! Nu är Molly på en fin plats och vi alla kommer att träffas igen, i nästa liv! Många Kramar till Dig och Martin! <3 <3

/ Sandra, Heléne, Linn och Sofie

2012-06-19 @ 19:11:11
Postat av: Anonym

Lilla Molly! Tänker på er!!!

2012-06-19 @ 19:27:34
Postat av: Anonym

Sovgott äskade finaste Molly ! Du är så älskad av så många och vi kommer aldrig någonsin glömma dig ! Du finns för alltid i våra hjärtan <3 Tusen tankar och kramar till er !

2012-06-19 @ 20:23:05
Postat av: Josefine

Kära Ida jag vet precis hur det känns, det där sista farvälet som man så önskade att man slapp undan... ...

Mina tankar har funnits hos er idag <3

Jag hoppas och tror att våra änglar leker tillsammans däruppe och gör allt det där som barn ska göra.

Många kramar till Er

2012-06-19 @ 20:50:02
Postat av: Ulrika

Många kramar och tankar till er. / ulrika

2012-06-19 @ 21:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0