Styrkan

Idag är en bra dag!Halleleluja för dessa dagar.
Trött som en lumpare som varit ute i fält i tre dagar var jag i morse. Men det var bara att upp och hoppa.
Väl på jobbet så hade jag mina två första kunder någonsin på LenHud. Jätte gulliga var dem båda två. Sedan fixade jag med tvätten och ställde fram fruktfat, sen var det dags att åka hem. Varannan tisdag slutar jag nämligen tidigt. Inte fy skam!




Idag känner jag mig stark som ett lejon. Fick en kommentar av min nya jobbarkompis "du verkar ju ändå vara stark och klarar detta bra". Mitt svar kom spontant och blev "Ja här på jobbet är jag det. Jag har liksom bestämt att här ska jag vara stark..." och så är det. Idag kände jag att det var skönt att ha ett jobb att gå till. Ha kunder som inte känner mig och som jag inte heller behöva lära känna sådär frukstansvärt bra heller.
Så jag tror denna känsla jag hade i förra veckan att allt bara kändes övermäktigt. Den kommer säkerligen sakta men säkert försvinna. Men jag måste ändå förbereda mig på att den jobbiga dagarna fortfarande slår till så där förbaskat elakt som bara dåliga dagar kan göra. Den där käftsmällen som jag tidigare berättat att jag får stå ut med då och då, kommer att göra mig påmind. Med jämna mellanrum.
Men då är jag stark som ett lejon och ryter tillbaka....idag i allafall.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0