Pigga upp sig

Efter att ha haft en ljuvlig helg i Stockholm med några av dem finaste människorna jag känner var det i söndags dags att säga hej då. Som alltid går tiden för snabbt när man har det bra. På hemvägen svängde vi förbi farmor och farfar och sa hej. Och sedan vidare till mamma och familjen för en lunch. Redan vid lunchen började jag må superilla. Fick inte i mig mycket och när jag upptäcker att jag bara petar i blåbärspajen som syster hade gjort så förstod jag ju att det inte stämde!

I allt hejdå kramande så började illamåendet komma mer och mer tydligt.

Hela resan hem varvades med att stanna på en mack, eller pizzeria för att springa in och ja ni vet.

Hela dagen igår blev sängliggandes och det var inte många timmar jag var vaken alls.

Idag mår jag hur mycket bättre som helst! Har haft energi och fått i mig mat.
Piggade upp mig med att åka en tur till Norrvidinge blomsterträdgård för att inhandla lite pigga-upp-mig-blommor!
Så nu är jag fit-for-fight igen och imorgon är det återigen jobbet!

Det var säkert 7 år sedan jag åkte på en sån här däng med magsjuka. Nu kan den få hålla sig borta i minst lika många år!


Kommentarer
Postat av: en fembarnsmammaUusmann

Så himlA vackert...här får man ingen vårkänsla.Har typ 1/2 meter snö ännu:'(Här hänger det blöta utekläder överallt och altanerna är fulla med snö:-(

2012-04-25 @ 20:53:47
Postat av: Ida

Snö fortfarande? Ja våren kommer utan tvekan senare än vanligt i år. Vintern har aldrig varit något problem för mig. Föredrar ibland vintern före sommarn. Men när årstiderna bara står och trampar och aldrig våga komma fram så blir det bara deppigt. Men då är blommor bra på att pigga upp och lura en lite

:)

2012-04-25 @ 22:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0