När saker och ting inte blir som man planerar så kan det bli bra ändå

 
Igår kväll, precis innan vi skulle gå och lägga oss, fick jag ett av dem mest underbara sms man kan få. Våra vänner Roger och Patricia. Änglabarnet Eriks föräldrar har fått sitt tredje barn! Erik och Clara är stolta storesyskon till en liten "Mini". 
Det värmer så i hjärtat och jag somnade med ett leende.
 
 
 
Ja. Hur man än planerar i livet så kan man inte råda över dem där stora sakerna. 
 
I samband med att Molly dog sa jag ju upp mig från mitt jobb i Landskrona. Jag fick ett vick på LenHud i Lund som jag givetsvis var superglad över. Tyvärr så fanns det ingen möjlighet för Lenhud att förlänga mitt kontrakt av olika anledningar. 
 
Så nu när man hunnit komma ikapp lite. Så inser jag ju att jag står här utan jobb. Ingen fara än på taket. Men som en arbetsmyra som jag så är det ett litet orosmoment. Och känlsan att inte kunna njuta fullt ut av mammaledigheten finns där som ett litet regnmoln som hotar en solig dag.
 
Så jag satte mig väl och sökte lite jobb. 
 
Så i sommar ska jag tillbringa några dagar ute på ett Hotell som har en superfin spaavdelning. Jag kommer inte jobba mycket men lagom mycket för att jag kan stilla min jobboro och lyckan över att kunna spara min mammadagar är funnen!
 
Martin kommer vara hemma mycket i sommar. Som mest har vi varit lediga 3 veckor tillsammans och denna sommar så hinner det bli ca 7 veckors gemensam ledighet! 
 
Ibland är det kanske så att pusselbitarna faller på plats till slut. Och ett jobb är en otroligt viktig pusselbit. Men just nu så ska jag  bara N J U T A av den största och viktigaste pusselbiten i livet. Lilla Ludde!
 
Och när jag ska jobba i sommar så är det mormor som får
passa på och mysa med sitt barnbarn! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0