Glad

 
 
 
Idag hade jag sällskap av Mia i luren när vi gick vår långrunda. Som vanligt pratade om allt mellan himmel och jord. Ett av dem heta ämnena var blommor och trädgård. Jag nämnde att jag än så länge inte hittat mitt intresse för trädgård, planera blommor osv. Jag trodde jag skulle tycke det var roligare än vad det varit hittills och jag är nästan besviken på mig själv för att jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt. Självklart vill jag ha det fint. Men att ligga och rensa ogräs och underhålla titt som tätt har som sagt än så länge inte väckt något större intresse hos mig. 
Jag kan ju ingenting om det heller så en liten del i att jag tycker det är jobbigt är säkert att jag har okunskap kring ämnet och då blir det ju lätt ointressant.
 
Men hur som helst. Diskutionen ledde snabbt oss in på vad som gör en glad. Och vad lite som faktiskt kan muntra upp en.
Som en bukett tulpaner. 
Tänk att en liten bukett tuplaner kan göra min dag. Har jag då blivit vuxen eller vad är det frågan om? Tror ni detta kan vara början på mitt uppvaknande trädgårdsintresse?
Hoppas!
 
 
Kram och hej!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Om du tar med mig på en härlig loppisrunda så ska jag ta med dig på en inspirerande trädgårdsrunda!! 😉
Kram Åsa

2013-01-24 @ 22:03:38
Postat av: Ida

Deal Åsa!!😊

2013-01-24 @ 22:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0