När man är så gammal så man måste förnya sitt körkort

 
Här är beviset. Jag har gått och blivit 10 år äldre! 
I november förra året var det tio år sedan jag tog körkort.
Och jag minns det som igår.
 
Farfar låg på nyköpings lassarett efter att ha blivit opererad i hjärtat. Mamma och pappa hade varit och hälsat på honom och vi hade planerat att dem skulle hämta upp mig efter dem varit på sjukhuset. För mig var det en helt vanlig dag i skolan. Ingen visste något om att jag skulle köra upp. Ingen. Två månader innan hade jag klarat uppskrivningen och på den tiden var det längre väntan mellan uppskrivning och uppkörning.
Det var i början av november och väglaget var riktigt kasst. Snöblask och isigt minns jag att det var. Hur nervös jag än var när det var dags att sätta sig i bilen med den där halvglada gubben till kontrollant så kände jag mig säker. Säker på att detta klarar jag. Jag kände att jag kunde faktiskt det där med att köra bil. Jag hade övningskört sedan jag var sexton och jag hade kört mycket under dem två åren. 
Jag fick köra i 35 minuter. Sedan stod det klart. Jag hade fått mitt efterlängtade körkort.
 
Pappa ringde och undrade var dem skulle hämta upp mig. Vägverket, sa jag. Han undrade varför jag var där ute, men anande typ ingenting. Jag bad honom även i luren om att få köra hem. Men han sa genast nej då han menade på att det var halt och mörkt.
När dem väl kom för att hämta mig stod jag med ett flin som var från örsnibb till örsnibb och bredvid mig hade jag min stolta körskolelärare.
Tror ni jag fick köra hem? Nej. Haha. Sen på kvällen så fick jag låna mamma och pappas bil för att köra runt till kompisarna och skryta över att jag lagligt fick köra en bil helt själv!
 
Och nu har tio år passerat.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: siv

mINNS DET SOM DET VAR IGÅR.DET HAR HÄNT MYCKET PÅ DEN TIDEN, BÅDE GLÄDJE MEN OCKSÅ STOR SORG.mEN VI HAR KLARAT DET TILLSAMMANS.kRAM.

2013-02-22 @ 19:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0