Fredagsmys med min nya kropp

Ludvog tyckte moster verkligen var hur kul som helst! 
 
 
Fredag!
För en vecka sedan så hade vi världen bästa mormor och moster här hemma. Vi gjorde det vi var bäst på: åt och drack gott och hade myspys i soffan. 
 
 
 
Idag har jag och Ludde varit och hälsat på pappa Martin på hans jobb. Ludvig har fått träffa gubbarna på Hejdes. Sedan tog jag vagnen och traskade en snabbis till Centersyd. Där hittade jag äntligen ett par jeans till mig själv! Sitter som en smäck gör dem. Känns skönt att kunna ha något annat än leggins eller mammabyxor. 
Ja, och det här med min nya kropp. Lika bra jag nämner detta så är det gjort. Idag provade jag storlekar som jag inte riktigt kan koppla ihop med mig själv. Blev helt förvirrad där i butiken. Jag har säkert gått upp minst två storlekar upptill och jag vet inte hur många storlekar nertill. (Jo det vet jag men det vågar jag inte skriva, hihi.)
Egentligen så känner jag mig inte så himla mycket större (inte om jag jämför mig med för 9 veckor sedan och jag var stor som ett hus!) Det är när man väl ska börja prova där i provhytten som man får verkligenheten som ett litet kindnyp. 
 
 
Så idag gjorde jag slutsatsen efter att gå ut ur butiken med grymt snygga jeans i min påse. Visst, dem är inte i den storleken som jag kanske hade önskat. Men dem passar mig och min kropp och då är jag nöjd! Min nya kropp, som mina älskade barn har skapat till mig. Egentligen borde man ju inte vara mer än stolt över den!
 
 
 
 
Trevlig fredag på er där ute!
 
(Och en extra kram till er mammor som liskom jag inser att den där tjugoåringens kropp man hade aldrig kommer tillbaka. Och att det innerst inne inte gör någonting! För vi är grymma som burit och fött fram våra barn och borde visa upp oss med stolthet. Vilken jäkla storlek vi än har! Så är det.)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Vet du vad Ida, du är sjukt snygg och vacker både invändigt och utvändigt!❤❤❤

2013-02-04 @ 09:30:11
Postat av: siv

HÅLLER VERKLIGEN MED MIA. kRAM


2013-02-28 @ 16:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0