Ett liv med barn

 
Idag är det 2 månader sedan jag träffade Ludvig för första gången. Två av dem bästa månaderna i hela mitt liv. Han är mitt allt och det han har gett mig hittills är den enorma lyckan att få vara hans mamma. Den där lyckan som jag så länge har drömt och längtat efter. Den fyller hela min kropp varje morgon när jag vaknar. 
 
Dessa två månaderna har det bara varit en massa mys.
Tagit dagarna som dem kommer.
Lärt känna varandra. 
 
Tänk att det bara har gått två månader. Han är så självklar. Som om han alltid varit här. Men tänk så snabbt det ändå har gått. Minns det som igår när jag och Martin packade bilen med alla väskor och kuddar som vi skulle ha med oss till förlossningen. Måndagen den 3 december klev vi in på förlossningen i Lund. Runt tiotiden på förmiddagen blev vi igångsatta. Efter en dryg start och en riktigt snabb slutspurt så var han äntligen ute på mitt bröst med härligaste skriket kl 18.19 tisdagen den 4 december 2012.
Min fina skatt här i livet.
Ludvig.
 
 

Kommentarer
Postat av: paulinaPaprikorna

Såå underbart härligt!!

2013-02-04 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0