När det lilla gör en så glad

 
 
 
Igår kväll tittade ena svägerskan förbi med en hög av inredningstidningar. Såna som jag älskar. Så himla fin liten gest. Med sån stor betydelse. Det var som om hon visste hur min onsdag skulle räddas. Tror även hon viskade lite extra till vädergudarna och bad om lite kurra-in-sig-under-filten-väder också. 
Idag blåser det så huset knakar. Jag dricker te, läser massor av tidningar, drömmer mig bort, tänder en massor av ljus och rökelse, målar naglarna. Ja lite så som mitt liv är just nu. Jag tar det piano helt enkelt. Och det bästa av allt. Jag har världens bästa sällskap. Djuren såklart. Alla tre är inne och har nog inga planer på att gå ut heller.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hittade hit via Christin och har läst mig igenom några av dina inlägg. Så mycket fint du bjuder på! Vid det här inlägget fastnade jag speciellt, för precis så ser en bra dag ut även för mig.

2012-09-18 @ 23:40:50
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0