Lillebror slutar aldrig att vara liten- i mina ögon

 
Att Nickelilltroll snart blir 22 år verkar vara omöjligt för min hjärna att ta in. Vi hade en jättemysig helg med bara Nicklas. Det behövdes inte pratas en massa. Fast klart gjorde vi det oxå. Men det viktigaste var att bara få vara tillsammans. Bara det här med att få skratta åt vardagliga saker. Som hur jag fnissade till för mig själv i fredags morse när jag ser och kommer ihåg att även han hyvlar ost precis på samma värdelösa vis som jag. Pulkabacke! Eller hur ofantligt lillebroraktig han är. Ligger inne i rummet och spelar dataspel, kläderna ligger i en hög mitt på golvet. Hans mobil ringer tiotusen gånger i timmen, typ. Hur han sprayar flera liter hårspray i håret osv. Men vi har även gapskrattat åt hur storesysteraktig jag är! När jag konstant frågar honom om han är hungrig. Eller om allt är ok. Eller hur jag "springer" efter honom på perrongen när han skulle åka hem, och Martin frågar var jag ska och svarar bara " ska bara se så han hittar rätt..." men då har han i själva verket redan hoppat på tåget och sitter på sin plats och Martin får släpa med mig tillbaka till bilen.
 
Ne. Min lillebror kommer alltid vara lillebror och liten i mina ögon. Jag kommer alltid känna att jag vill ta hand om honom. Även om det vissa gånger är han som tar hand om mig. 
 
Vi konstaterade att nästa gång han kommer ner hit och hälsar på så är han morbror åt en liten pojke! Han försökte dölja det, men han log med hela ansiktet när vi kom på det=)
 
 
Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Iza

Han ser ut att va storebrorsa, han är ju så lång! Ja småsyskon förblir nog alltid småsyskon. Så är det för min del som är ett småsyskon, jag förblir nog allt lillsyrran i mina storasyskons ögon :) Så ska det vara :)

2012-09-17 @ 22:43:29
URL: http://fliizans.blogg.se
Postat av: Veris

Lever mig så in i din härliga beskrivning på perrongen:))! Vi storasystrar är speciella i hur vi värnar om dom små!!;) Fina kory på er två

2012-10-03 @ 20:51:39
Postat av: Veris

Kort ska det stå.....

2012-10-03 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0