Längtan

Idag går vi in i v.25. Tjugofem hela veckor har denna lille skrutten bott i mig. Jag fasade så i början av denna graviditet att tiden och väntan skulle bli enorm. Vi hade blivit "varnade" för att den andra graviditeten efter att man förlorat ett barn skulle kännas så mycket längre och långsammare. Men än så länge tycker jag det har rullat på ok. Det är såklart en hel del andra funderingar och känslor kring denna mage som aldrig någonsin fanns när vi väntade Molly. Men det är klart helt naturligt i våran situation. 
 
Igår kväll när jag hade som värst ont (kvällarna är värst..) Då tårarna inte höll sig tillbaka längre och Martin fick i vanlig ordning trösta mig som ett litet barn som ramlat på cykeln och skrapat upp knäna och man liksom hulkar fram tårarna. Då, fick jag någon sån där inre varm känsla. "Du din lilla fis där inne som får din mamma och må så här. Se nu för helsike till att kom ut hel och levande så jag får chans att berätta för dig att trotts all värk och gråt så hade jag gjort om det 1000 gånger om för din skull" 
 
Jag längtar så mycket så att jag bara av den anledningen kan börja störtböla huxflux. Längtan efter att få snusa på honom kan göra mig smått galen vissa stunder. Jag vill att han ska vara här nu! NU! 
Men... som sagt så går vi in i vecka 25 idag. Luddis eller Ludde (som är hans namn just nu)  väger ca 800 gram och är 27 cm från huvudet till stjärt. Även om vår lilla pojk än så länge verkar vara en lugnare variant än sin storasyster så börjar han röra på sig mer och framför allt tydligare. Han sparkar gärna inåt och neråt så pappa Martin har ibland svårt att känns honom när han rör rundor som mest. 
 
 
Vecka 25 som sagt. Ca 3 månader kvar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja snart är han här :) Edvin ska lära honom allt bus han kan :D puss på er!

2012-09-06 @ 14:34:39
URL: http://frnochmed.devote.se
Postat av: ulrika

åååhh ludde <3 blev varm i hjärtat när jag läste det :)
kram

2012-09-06 @ 17:20:27
Postat av: Therese Hindemith

Blir helt varm i hjärtat.
När jag var i vecka 25 födde jag "lilla" Cornelia.
Nu är hon 13 år.Så allt kan gå:)
Förstor din längtan.När jag sen väntade Carl ville jag bara få ut honom efter v.25 bara för att veta att allt var ok.Kontroll människa som man är.Men det är bara att vänta.....
Kram

2012-09-06 @ 19:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0