En stycke syster med hund på besök

 
 
Min söta lillasyster är här på besök i helgen. Såklart vill hon umgås med mig och Martin . Men ingen resa som inte har en hundutställning med sig. Två flugor i en smäll, som vanligt. Så , imorgon ska jag följa med henne till Sofiero på hundutställning. Kravet var; att jag ska ha den bekvämaste stolen och bästa placeringen för att kunna fota vovvarna så bra som möjligt.
 
Denna gång fick en av Malins hanhundar följa med ner hit. Junior. Världens skelgris. Han och Puzzel går jättefint ihop, trots att det är två hanhundar. När vi fick Puzzel av min syster så gick det till på följande sett: att på vårat gratualtionskort som vi fick när vi fyllde 26 år, så stod det att vi fick en hund av henne! (året innan fick vi Maccis av henne, nertransporterad 50 mil!) Vi fick då välja mellan Puzzel och hennes då lilla valp Junior. Herregud, vi hade ju knappt pratat om att skaffa hund. Men Puzzel som då var två år, lugn, rädd för sin egen skugga, i behöv av massor av egentid och kärlek av sin ägare, kändes som det rätta valet. Idag när man ser hur fin Junior har blivit och vilken mysig hund han är så funderar man lite kring om vi gjorde rätt val. Och självklart gjorde vi det! Vi kunde inte få en bättre hund än vår älskade Pufflet. Men Junior är allt fin han med! Han ska förresten kanske få bli pappa för första gången nu till våren! 
 
Idag ska vi fixa och dona, jag och syster. Vårlöks-shopping och blomstershopping står närmast på schemat. Sedan är det i vanlig ordning dags att förvandla vardagsrummet till hårstudio. Malin ska få sig en ny ton i håret och topparna klippta. Så hon kommer vara extra ljusig inför kvällens stundande kräftskiva!
 
 
Trevlig lördag!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Iza

Åh var mysigt! Ja Pussel han är fin han :) Det skulle vara tomt utan honom när man kommer till er:) Hoppas ni har det härligt tillsammans! Massa kramar

2012-09-09 @ 16:03:34
URL: http://fliizans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0