Oktober

 
 
Välkommen Oktober!
 
 
En månad närmare jul. Den "rosa" månaden. Månaden som bjuder på ännu mer höstmys. Ännu klarare färger ute i naturen. Månaden då tjejklubben kommer att träffas. Några födelsedagar ska betas i Oktober. Jag kommer fortsätta mitt stilla inneliv i soffan, med värmedynan (fick låna av M föräldrar- Guldvärd!) Fortsätta att läsa böcker och fika med goa vänner. Och framför allt så kommer jag fortsätta att längta mig sjuk efter min lilla Ludde. Forsätta räkna ner dagarna. Låt nu denna månad gå snabbt!
 
 
 
När jag var liten och sjuk. Så en dag fick jag följa med mamma till hennes jobb. Jag var kanske 12 år någonting. Mamma jobbade då ute på Stensunds folkhögskola som mat-tant. Jag älskade att följa med henne ut dit. Så vacker slottsmiljö och massor av snälla människor. 
Hur det än var så träffade jag några utbytesstudenter där den dagen. Var av en tjej kom i från USA. Hon var så himla go mot mig. Vi pratade engelska hela förmiddagen och hon tyckte jag var såå duktig. Poängen med att jag berättar detta var att hon hette just Oktober. Jag tyckte det var ett sånt fräckt namn och jag glömmer henne aldrig. Så varje år när denna månad kommer så tänker jag på henne. Oktober.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

Varje gång jag tittar in här finns det massor av underbara, hjärtskärande, tänkvärda inlägg. Fantastiska bilder. Du är magisk Ida <3

Postat av: Ida

Men Christin då, nu blev jag ju nästan generad över dina överösande komplimanger:) tack:) du är inte så dum du heller!

2012-10-03 @ 15:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0