När ett lapptäcke blir till

 
 
Igår tog vi oss ann att göra ett lapptäcke till Luddis! Jag har länge funderat och varit sugen men varken hittat inspirationen eller dem rätta tygerna. Men efter lite samplande och lite rotande i lådor här hemma så hittade jag den rätta kombinationen på tygerna! 
Vi satte igång att klippa, sy och stryka. Te och kaka var tvunget att ha vid sidan om när man jobbade så hårt som vi!
Sedan var det dags för mönsterpassningen och det var som att lägga ett svårt puzzel. 
Men till slut fick vi ihop det och täcket blev klart!
 
 
 
 
Lapptäcket är sytt som ett påslakan för att vi lätt ska kunna tvätta det. Samt välja om vi vill ha en tunnare filt i eller ett tjockare täcke. Tänk att lilla Ludde kommer ha det och när han blir större ska jag förklara att jag och bästa tant Patricia gjorde detta till honom när han låg i magen! Och om allt går som jag vill så kommer Luddes småsyskon få ärva detta så småningom...=)
 
 
 
 
Nu är det tyvärr dags att köra Patricia till tåget och henens besök är över för denna gång.. Det har varit en otroligt mysig vecka när hon varit här. Vi har verkligen hunnit umgås och bara vara samt hittat på en hel del mysiga saker. Men det vi tröstar oss med så är att det inte så lång tid kvar tills hon får en andledning och komma ner hit igen! Förhoppningsvis är den anledningen min son ankomst här hemma. 
Längtar i dubbel bemärkelse!
 
 
 
 
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0