Havets vindar

 
 
 
 
 
 
 
 
Idag kände vi hur den friska luften kallade på oss. Och med frisk luft menar jag havsluft! Så vi tog styrningen in mot Landskrona för att släppa Puzzel lite lös och andas.
Det blåste dock rikligt och var en aningens för kallt för att inte ha vantar på sig. Men annars, så var det superskönt. Efter en vankandes promenad som för en normalgående säkert skulle tagit 7 minuter tog oss nästan en timme. När vi precis nästan skulle hoppa in i bilen igen så ville Puzzel dricka lite från den ena vallgraven. Självklart fick han det. Det gjorde han varje dag förut när vi jobbade inne i stan. Men min lilla vän trillade i vattnet. Kom under med nosen och blev liksom stående still. Jag vet faktiskt inte om han riktigt vet hur man simmar. Men efter en sen reaktion från min sida så drog jag upp den lille kraken. Helt paralyserad och dyngsur va han, säkert iskall med för den delen. Men vid gott mod sprang han till bilen och ingen i världen kunde få honom att återvänta till den hemska plats som just slukat honom. Vallgraven
 
Så väl hemma fick det bli ett varmt bad för lillurven och en varm dusch för big-mama. Iza passade på att städa hela huset och jag somnade gott i soffan efter min dusch. 
 
Nu efter en kopp kaffe så är jag lite pigg igen. Men Puzzel min lilla kompanjon är fortfarande helt tagen...
 
Kram
 

Kommentarer
Postat av: farmor

Stackars lilla Puzze Hoppas Ni hr det riktigt skönt.
Kramar farmor.

2012-10-17 @ 18:00:45
Postat av: malin

Ha ha ha ni värkar ha haft en mysig dag=) vad de gäller puzzel och badning så tror ja nog att han inte alls tyckte om att bli badad på de visset för medans mina vattenhundar har simmat o skuttat i vattnet har han typ suttit på en sten ååå nej ja kan inte bli blöt=)=)höm tror nog att jag får ta en sissta min tåg och komma ner och göra puzzel höst fin innan jul=)=)

2012-10-20 @ 00:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0