Utan er, hade jag inte varit jag.

Ibland när man är skör. Eller glad. När jag är ensam. Och när jag är skrattsugen. Så önskar jag så att mina nära vänner bara fanns några minuter bort ifrån mig.
Ibland kan jag få en sån stor längtan efter dem att jag inte vet vad jag ska ta mig till. I större delen av vårt liv har vi kunnat ringt till varandra. Först såklart så pratade vi i ca en timma i telefonen. Om ingenting. Efter vårt helt meningslösa samtal så hoppade någon av oss på cykeln och rusade iväg. Några minuter senare så var den ena hemma hos den andra och vi umgicks resten av den dagen. Vi fortsatte såklart att prata och lösa världsproblemen vi tidigare nämt i telefonsamtalet.
Vi var (är) en liten klan som höll hårt i varandra under hela uppväxten. Och vi har inte släppt taget. Hur länge det än går mellan våra numer meningsfulla samtal och träffar:) så är det alltid detsamma. Vi är så otroligt olika och jag tror att detta gör oss mer bundna till varandra. Vi behöver våra olikheter. Jag behöver er så att jag kan vara jag. Så enkelt är det bara.
Jag har haft den otroligt stora lyckan att inte bara ha världens bästa barndomsvänner. Utan under livets väg har det flyttat in yttligare livsvänner i mitt hjärta. Vänner som jag fann under gymnasietiden. Vänner jag fick genom min utbildning till hudterapeut. Och sist men inte minst, mina underbara vänner här nere i Skåne.
Ni vet vilka ni är finingar. Och jag skickar en STOR bamsekram till er. Om livet var lättare och världen mindre. Så hade jag bjudit hit er hela högen för en fika i solen=)

Kommentarer
Postat av: Fitri

Så fint skrivet gumman! Tror att många är lyckligt lottade att ha dig som vän :) Ha en fin lördag <3

2012-05-05 @ 14:11:37
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Mette

Glad att jag har dig vännen! <3

2012-05-05 @ 18:55:54
Postat av: Ida

Finaste Fitri<3 och bästaste Mette<3

2012-05-05 @ 19:42:33
Postat av: Alexandra

Du vet hur mkt du betyder för mig med min fina fina vän...love you!!

2012-05-05 @ 20:19:41
Postat av: Anna

Är otroligt glad och tacksam för jag har dig. Jag önskar med att vi bodde närmare varandra så att man bara kunde springa över och ta en fika eller promenad eller vad som helst <3 Saknar dig otroligt mycket ! Vad fint skrivet ! Många kramar från mig

2012-05-05 @ 20:33:42
Postat av: Iza

Jag blev nostalgisk när jag läste ditt inlägg:) Om det bara kunnat fortsätta så..att vi bara kunde ta cykeln eller knalla över och umgås! Vi har nog alla växt med de upplevelser vi varit med om på varsitt håll men vi har inte växt ifrån varandra och det betyder allt för mig att jag fortfarande har dig min fina vän!! Saknar dig och hoppas på att vi snart kan ses igen! Pussar och kramar

2012-05-06 @ 13:03:38
URL: http://fliizans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0