Jag har redan vunnit högsta vinsten, att få vara din!

Imorse på filten så passade jag och Martin på att skrapa alla trisslotter vi fick som tack för att vi passade lilla Engla.

Drömmen om en strandvilla på Råå uppdagades. Martin körde nästan iväg i sin nya sportbil. Jag svirade om i ljuvliga nya kläder. Privat flyget ringde oss och sa att vi var välkomna ombord för att sedan flyga till vårat semesterhus i Karibien i några månader. Skulle bara meddela resten av våra familjer att packa så dem kunde följa med på vår "lilla" resa. Planerna om att till hösten starta upp en gårdsbutik/ salong med svägerskan blev spikade. Osv osv.

Såklart krossades våra drömmar i takt med att vi skrapade av våra lotter. Strandvillan byttes ut till huset vi faktiskt bor i. Martins sportbil fick bli en halvt avdankad familje Saab. Resan till Karibien blev inställd. Och drömmen om gårdsbutiken är såklart fortfarande en dröm;)

Men visst är det underbart att för en liten stund känna den där pirrande känslan att kanske kanske kan det slå in.

I samma stund som man kommer ner på jorden igen. Möts man av dem riktiga drömmarna. Dem verkliga drömmarna som inga pengar i världen kan trolla fram. Att mina nära och kära är friska och har det bra. Att jag om exakt ett år kan få en morsdag present av min dotter eller son. Det är allt jag önskar.

Och jag ska berätta en liten hemlighet, jag har redan vunnit en av dem högsta vinsterna i livet. Och det är såklart min kärlek, Martin.

Men en och en annan trisslott gör allt vardagen lite roligare. För drömmar är guld värda att ha. Höga som mindre höga. Så länge vi vågar drömma!


Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

Drömmar är så viktiga! Det är vårt bränsle och styrning. Det är allt! kram!

2012-05-26 @ 23:37:12
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0