Dröm

I natt drömde jag om Molly. För första gången.


I drömmen var Martins och min familj iväg på tivoli. Gjorde en massa roliga saker. Helt plötsligt slår det mig att jag glömde Molly i bilen! Förtvivlat springer jag till bilen, men hon är inte där. Bara hennes napp.
Jag börjar springa hemåt.
Jag spang och sprang. Kom nästan ingenstans. Jag var så orolig och stressad. Mitt älskade barn, hon är där hemma själv. Så liten och helt ensam. Usch, jag grät i sömnen.


Tillslut kommer jag fram. Öppnar ytterdörren. Där står pappa. Helt lugn. Han säger inget, utan bara ler sådär finurligt som han kunde göra. Jag springer fram till den lilla loppan som tryggt och lugnt sitter i sin babysitter och jollrar. Gröna fina kläder och ett blått pannband som håller på att kasa ner för hennes små ögon. (Typiskt klädd av min pappa, hihi)



I natt drömde jag för första gången om min älskade lilla dotter.
Och jag fick det bekräftat en gång för alla.
Hon och pappa är tillsammans. Och har det jättebra. Han är världens bästa pappa som fick världens bästa barnbarn i sin närhet.


Kommentarer
Postat av: Mia

<3

2012-05-18 @ 09:10:58
Postat av: Anonym

Åh jag ryser! Din pappa kom och berättade att Molly har det bra! Fantastiskt

2012-05-18 @ 15:28:31
Postat av: Fitri

Ryser jag med.. Men har aldrig tvivlat på att Molly befunnit sig ngn annanstans, än i din pappas trygga famn <3



Kramar

2012-05-21 @ 17:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0