Larvis som blev den vackraste fjärilen flyger nu fritt

I guds famn

Det finns hundratusende stjärnor,
gud känner var endaste en.
Precis som han känner var fjäril, var blomma,
var strå och varje sten.

Det finns ingen stjärna och blomma som gud
inte kallar vid namn.
Det finns inget barn i världen
som inte får plats i hans famn.




Idag funderar jag på Mollys grav. Vi har inte bestämt oss än för vilken kyrkogård hon skall ligga på. Det måste kännas rätt. Hon ska ha den bästa platsen. Så är det bara. För även om jag vet att det bara är hennes skal som ligger där och att hon finns med oss var vi än är så vill jag visa hela världen att hon också har en fysisk plats. En plats dit vem som helst kan gå och prata med henne. Ge henne en födelsedagsblomma eller vad som helst.
En plats som symboliserar hennes liv. Hennes liv i min mage. En tid då hon var så otroligt efterlängtad och redan så älskad. Hon är våran förstfödda älskade dotter och kommer alltid att vara det.
Hon är vår fina larv som föddes till att bli den vackraste fjärilen av dem alla.
En fri fjäril.
Det finns inget som är rätt med att planera sitt barn gravplats. Det skulle ju vara tvärtom.
Men att hon ska få den bästa platsen, det ska jag se till.




Kommentarer
Postat av: Sofie

Självklart var Molly allra mest efterlängtad utav er, men alla vi som också väntade på att hon skulle komma, och bli er dotter, är hon - och kommer alltid att vara otroligt saknad och sorgen kommer finnas alltid <3

2012-03-14 @ 15:36:39
Postat av: Iza

Nej det finns verkligen ingen rätt i att begrava sitt eget barn... Molly finns i himlen tillsammans med våra allas nära och kära som vi en gång förlorat. Hon finns även med er var dag här nere på jorden, i hjärtat och i själen. Jag håller med dig om att en plats ska Molly ha, dit ni (även vi andra) kan gå till, en speciell plats. Den bästa platsen! Kramar

2012-03-14 @ 23:53:53
URL: http://fliizans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0