Tre månader

 

Min mamma är så stark, 
det säger faktiskt alla
Men när alla andra sover om natten 
har jag sett hennes tårar falla

Under sömnlösa nätter 
kommer jag tassande på tå
Hon vet inte att jag är där 
för att hjälpa henne att förstå

Lika ändlöst som strandens vågor 
och hennes smärta,
Jag vakar över min starka mamma 
som alltid bär mig i sitt hjärta

Hon bär ett leende, 
ett leende hon tror döljer.
Men genom himlens dörr 
ser jag tårarna som följer

Min mamma försöker att hantera döden 
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet 
att det är den enda möjlighet hon har

När jag vakar över min starka mamma 
genom himlens öppna dörr,
försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu 
så som hon gjorde förr

Men jag vet att det inte hjälper, 
eller lättar bördorna hon bär
Vad hon än säger, hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.


Idag är det tre månader sedan jag kände sista sparken. Tre månader sedan vår lilla flickas liv slocknade i min mage. Dessa månaderna har gått så otroligt sakta. Det känns så hemskt länge sedan allt hände. Men tre månader är ingenting egentligen. Ni som har barn vet ju. Huxflux så är den lilla nyfödda bebisen tre månader och börjar bli större och få såna härliga bebishandtag. När era barn är tre månader så har man lärt känna varandra. Har koll på rutinerna och vet vad som är ett "matskrik" eller "tröttskrik". Tre månader brukar gå så fort när man får njuta av sitt lilla knyte.

Men tre månader som för mig bara har varit en helvetes massa tid. Långa dagar som jag försökt fylla med något som gör mig mindre ledsen. Tre månader månader som mamma till en död flicka. Tre månader utan min underbara Molly...

 

Men under denna tid har jag även lyckats resa mig lite. Jag har kommit riktigt långt upp för det branta berget. Jag har ramlat ner långt, några gånger. Men eftersom jag har utvecklat en sån bra teknik för att ta mig upp så vet jag exakt hur jag ska göra för att komma tillbaka till den punkten där jag var innan jag föll ner.

 

 

Kärleken till min Molly är större än någonsin.



 





Kommentarer
Postat av: Malin

Kärlek till dig fina vän! Man är stark fast man gråter. Glöm inte det. För du är stark! Puss

2012-03-28 @ 18:16:00
URL: http://monroesliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänker så på er ! Så skönt att få träffa dej snart och hålla om dej <3 Tusen kramar på er

2012-03-28 @ 22:38:42
Postat av: siv

Mollys mamma är och har alltid varit en liten

kämpe.Kramar till Er båda.

2012-04-10 @ 22:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0