Lössläppt

Jag och Puzzel har hittat den perfekta promenadvägen. Den tar ca 45 min i rask takt. Vägen leder rätt ut på landet bland åkrar och fält. Puzzel behöver inte alls ha koppel och kan springa fritt och nosa bäst han vill. Här finns ingen risk att stöta på mammor och barnvagnar. Det är alldeles för bra terräng för att gå med barnvagn. Dem ända vi stöter på är familjen Hare. Men dem bryr varken jag eller Puzzel sig om. Eller Puzzel varken ser eller hör dem för han är så sysselsatt med sitt nosande.

Idag var det verkligen tyst där ute på det öppna landskapet. Vinden låg helt stilla och snön dämpade allt annat ljud. Jo för visst har vi snö här nere i Skåneland. Kanske sista snön för den här vintern? Den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

Så lyxigt! Vi har inte jättebra rundor här, eller det funkar men din låter bättre! Jag går utmed landsvägen och upp vid vår station och sedan cykelvägen tillbaka. Där kan vovvarna sträcka ut och ofta går vi där helt själva. Tar 40 min.

2012-03-08 @ 22:56:08
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Ida

Det finns nog rätt så många bra vägar häromkring. Men vill ju kunna släppa puzzel fritt då och då. Han nöjer sig helt klart att gå i koppel men det är ju alltid lyx att få strosa helt löst:) och som den lantlolla jag är, trivs jag bäst ute på landet:)

2012-03-09 @ 00:09:38
Postat av: siv

Du kanske är en liten lantlolla innerst inne, men

absolut inte till utseendet.Kram på Dig önskar

Din farmor

2012-03-09 @ 09:30:15
Postat av: Ida

Jo farmor, på denna promenadrunda så kan jag se ut precis hur jag vill. Och det är det bästa, för jag stöter inte på någon! =)Kram själv fina farmor!

2012-03-09 @ 09:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0