Hej då Landskrona- Hej Lund!

Jag blickar framåt. Mot nya horisonter. Ni ser ju hur stort havet är. Jag ser det som en symbol för livet. För mig är det dags att hoppa på en nya våg! Ta chansen att hoppa i det kalla vattnet. Jag vet inte riktigt hur djupt det är. Men jag kan simma. Det är en sak som är säker.


Denna bilden tog jag i tisdags när jag var ute och gick i Helsingborg med Veronica. Ägaren till Hudvårdsstudion, mitt jobb. Vi gick i solen och pratade. Vi pratade om nya tider. Och hur snabbt planerna på ens liv kan förändras. Förra veckan sa jag upp mig hos Veronica.
Jag har fått ett nytt jobb på LenHud i Lund. Efter 4 1/2 år i Landskrona och en del förändringar i mitt liv så tackar jag för mig. Det skär i hjärtat samtidigt som jag inte kan göra annat än att gå vidare.
Det hade varit för smärtsamt att plåga mig med att gå tillbaka till allt som påminde om den bästa tiden i mitt liv. Molly-magen-tiden.
Jag har valt att bara omge mig med positiva energier för att orka gå vidare. Och jag ska säga att denna utmaningen med att söka ett nytt jobb. Den har varit så fantastik positivt för mig i just detta skedet. Jag fick liksom svar på att jag klarar något! Jag fixar att skriva ett bra CV. Jag fixar att ta kontakt med nya människor. Berätta om mig själv. Berätta att jag mist ett barn och att jag vill gå vidare. Att brytpunkten i mitt liv är nu. Att jag är stark nog för att möta nya utmaningar. Det är dags att hoppa i det kalla vattnet och simma utav bara den. För skam den som ger sig. En vacker dag möter jag en ny horisont. Och då tror jag att vattnet är mycket mycket varmare.
Ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stort lycka till!!!!

2012-03-16 @ 18:01:20
Postat av: Ida

Tack Sandra! Du får komma till Lund nån gång på behandling=)

2012-03-16 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0