Dags att påskpynta

Påskpyntet kommer fram lite efter hand nu. Det fina porslinägget som min farmor har gjort är en obligatorisk påskpryl. Som varje år har sin hedersplats på kökbordet.
Den fina lilla växten (som jag såklart har glömt namnet på!?) är så söt!



Idag har jag varit ute nästintill hela dagen. Så välbehövligt att samla massa energi i form av solljus. Har skrapat bort den gamla färgen på dörren. Men det var lättare sagt än gjort. Rätt så jobbigt vill jag säga. Men den ska ju inte bli perfekt så lite av den gamla färgen fick faktiskt sitta kvar. Så det blir en sån där "skabbig tjej" känlsa. Som min granne hade sagt. Haha. Alltså litet slitet shabby chic känsla.
Detta är sista veckan jag är sjukskriven. Den 2:a april börjar jag jobba igen. Jag börjar då på mitt nya jobb i Lund. Och jag ser verkligen fram emot det. Jag kommer börja att jobba heltid direkt. Känner mig stark nog för att orka det. Men tackvare att påsken ligger som den ligger så blir den mjukstart dem två första veckorna ändå.
Tror det kommer vara bra för mig att komma igång att jobba igen. Få lite vardag på det hela. Träffa lite folk. Gå in i min roll på jobbet och glömma det tunga för en stund.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint påskpynt ! Man får verkligen energi av solen och att det är ljusare nu om dagarna ! Tror det kommer bli jättebra på ditt jobb ! Massa kramar

2012-03-26 @ 22:44:44
Postat av: siv

Fint påskpynt Du ar, är det loppis(förutom mitt ägg).Skönt för Dig att komma igång igen. Bara det att bli ett gäng tjejer att arbeta ihop.Jag har fortfarande kontakt med många av mina gamla arbetskompisar.Dom ska man vara rädd om!

2012-03-27 @ 13:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0