Sparkad

Igår skedde ett magiskt ögonblick. På kvällskvisten när vi skulle sova så flimrade det till i magen på mig. Vår älskade lilla bebis gjorde mig för första gången påmind om att hen är där inne! Lätta små rörelser som fick mig att fälla krokodiltårar av glädje.
 
Som många av er säkert anar så är denna graviditet förknippat med extremt stor oro. En grymt lång transportsträcka till ett levande barn i våra famnar. I ärlighetens namn har jag inte vågat knyta ann denna lilla skrutt som växer i mig nu. Har inte vågat hoppas på att den ska stanna där, må bra och födas levande.
Jag och Martin har 100% erfarenhet av att allt går åt h-vete, rent sagt. Innan Molly så blev vi gravida. Lyckliga som få såklart. Men någonting gick snett och det slutade i missfall i v.8. Förkrossade över att lyckan vände så snabbt. Att det inte blev som vi tänkt oss. Men tröst om att missfall är vanligt och att det bara kämpa vidare gjorde att vi snabbt gick vidare och glädjen gjorde oss 3 månader senare påmind då Mollys plus visade sig på stickan. Resten av historien vet ni ju.
Så att varken jag eller Martin har kunnat njuta än är helt naturligt. 
 
Men igår hände det något. Jag knöt mig ann mitt älskade barn som växer i mig. Jag bestämde mig för att skjuta all denna oro åt sidan så gott det går. Och njuta av det lilla liv som förhoppningsvis kommer bli min och Martins livs kärlek.
Hoppas på att den glädjen jag kan känna fram till november kan bära mig igenom sorgen för att vi förlorade Molly. 
 
 
Jag måste våga tro att detta kommer gå bra. Jag måste våga njuta av denna graviditet. Jag måste våga knyta ann mit älskade väntade barn.
Min fina Mollymage
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Ida, ja blir så rörd och tårögd när jag läser detta. Så otroligt glad för eran skull, när denna lilla krabat kommer ut så kommer hen få helt otroliga föräldrar, så starka och fyllda med kärlek. Jag önskar er verkligen all lycka! <3 Många kramar Sara

2012-07-04 @ 09:41:33
URL: http://saraeeeriksson.blogg.se
Postat av: Ida

Tack gumman för dina fina ord:) man gör inget annat än att hoppas! Hoppas du mår bra<3

2012-07-04 @ 18:36:22
Postat av: Sofie, Johan, Axel och Maja

Vi är så glada för er skull! Vi vill så gärna snart träffa er och njuta tillsammans med er! :)

2012-07-05 @ 10:17:07
Postat av: Ida

Tack familjen Pålsson<3 vi vill med träffa er och njuta av ert sällskap;)

2012-07-06 @ 08:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0