En lillebror

Under mitt hjärta nu
finns en liten du
Liten näsa och små tår
tickande hjärta och fjunigt hår
På ultraljudet vi fick en bild
fast du var ganska vild
du var det vackraste vi sett
fast man bara såg ett skelett
Din pappa på min mage lägger en hand
för att med dig knyta ett band
Tänk när du är i vår famn
och vi får ge dig ditt nya namn
Så gränslös vår kärlek är
till dig i magen bär
 
 
 
 
Jag är så tacksam över det lille livet som bor i min mage. Igår fick vi reda på att vi väntar en lite pojke. Mollys lillebror. En son. Att få se honom fnatta runt där inne i min mage som en liten vilde värmde hela mig och tårarna kom snabbt så fort vi såg hans lilla tickande hjärta. Orden "Allt ser så fint ut" fick mig och Martin att knyta hårt i varandras händer. 
 
Är det sant. Är han vårat barn? Kommer vi få den lyckan att få ha just honom hos oss en vacker dag? 
 
 
Igår var jag i en annan värld hela dagen. Idag har jag svävat iväg flera gånger. Jag trodde aldrig att det skulle vara möjligt att längta lika mycket efter någon så som jag längtade efter Molly. Men jo. Hennes lillebror anar inte hur överöst med kärlek han kommer bli. Äskade lilla pluttis!
 
Idag är jag i v 18. Kolla som jag växer! Rund och go är mitt motto=)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Alldeles underbart Ida<3
Det värmer i hela mej hur
ert lilla liv snart kommer till
er! Du blir en fantastisk "pågamamma"
Och du ser härligt gravid ut:-)
Kramar

2012-07-19 @ 23:14:27
Postat av: Ida

Tack Veris<3 känns overkligt men så underbart att veta att han mår bra där inne! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kramis

2012-07-19 @ 23:44:52
Postat av: Mia

Naaw stort GRATTIS till er!
Så mysigt med en liten påg!!
Tänker på er!!!
Kram Mia

2012-07-20 @ 09:51:44
Postat av: Fitri

Herregud Ida.. Mitt hjärta svämmar över o tårarna rinner nerför kinden. Du anar inte hur LYCKLIG jag är för dig/Er <3
En liten lillebror.. Vilken gåva! Tror att Molly är en väldigt stolt storasyster ;)

Ett jätteGRATTIS till lillkotten!! O som vanligt är du såå vacker <3 Kramar i massor!

2012-07-20 @ 19:58:24
Postat av: Dorte

Jag är så glad för er skull Ida! Hoppas ni får en skön helg, kanske vi ses!

2012-07-20 @ 21:05:23
Postat av: siv

J ä t t e k r a m a r. Farmor o farfar.

2012-07-21 @ 09:01:12
Postat av: Mia P

Hiiihiii sååå underbaaaart det är!!!<3 å det är helt galet vad vackra dikter du har! Liten gosseplutt<3 Puuussar Mia P (såg där va en annan Mia oxå;))

2012-07-21 @ 09:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0