Pappas dag



När andra mammor byter blöjor, pussar varma bebiskinder, ligger i soffan och ammar, sover max 1 1/2 timma i sträck på nätterna, gråter av lycka, beundrar sitt mirakel...medans dem gör det. Så tänder jag ett ljus. Lägger mig här och beundrar en bild på min dotter. Tyst. Stilla. Inget annat händer. Och inget annat kommer hända. Det är så vi kommer få ha henne i resten av våra liv. På en bild brevid ett ljus. Lilla pluttan, hur kan man sakna och känna ett sånt otroligt tomrum för någon som aldrig fick chansen att ens fylla det.

Men en sak är ju säker. Hon har fyllt våra hjärtan med en otrolig kärlek. Som vi kommer bära med oss i alla dagar resten av våra liv. Tyvärr...så räcker inte det idag. Jag vill bara ha henne här hos mig. Precis som dem andra mammorna...



Idag skiner solen. Det är min pappas födelsedag. Han skulle ha blivit 52 år idag. Det har gått lite mer än fem år sedan han gick bort ifrån oss. Det kunde ha varit igår. Han lever så starkt kvar i mitt minne och jag kan tydligt och klart höra hans röst och skratt. Älskade pappsen. Jag har varit så orolig för den dagen då jag skulle ha barn. Rädd för att känna en tung sorg över att han aldrig skulle få träffa sina barnbarn. Och att mina barn aldrig skulle få uppleva sin morfar. 
Men det är just vad dem fick. Molly fick komma till sin morfar och dem har varandra där dem är nu.  
Två underbara liv som rycktes bort ifrån mig alldeles för tidigt.
Jag älskar er så det gör ont.

Ta hand om er därute<3




Kommentarer
Postat av: Sandra S

Stor Kraaaam till Dig!

<3 <3 <3 <3

2012-01-14 @ 18:00:40
Postat av: Anna

Älskade vännen vill bara vara där och hålla om dej <3 Alla våra tankar är hos er ! Tusen kramar från oss

2012-01-14 @ 18:54:14
Postat av: Ida

<3

2012-01-15 @ 00:29:45
Postat av: Sofie

Tänker på er speciellt mycket idag fina vänner <3

2012-01-15 @ 00:38:24
Postat av: M- Änglamor

Hej fina du! Jag såg din kommentar och gick in här på din sida. Det gör så ont, det skär i hjärtat när jag läser vad som hänt. Jag fattar inte att det har gått över ett år för oss. Det känns helt sjukt. Jag trodde inte jag skulle resa mig ordentligt efter det fallet, 30 december 2010. Men nu väntar vi ett mirakel till sommarn, som vi hoppas och tror på=) vet ni vad orsaken är? eller pågår utredningen? Såg ju ut som ni ändå har gjort flera ultraljud o så. Kram kram Monica

2012-01-15 @ 11:28:02
URL: http://anglamor.blogspot.com
Postat av: Ida

Monica, underligt det där med datumena. Beklagar även det som drabbat dina släktingar.. Ibland undrar man hur livet är uträknat..!?



Vad härligt att livet har gett er en ny chans! Chansen att få ett till barn, ett levande barn. Det värmer så och jag känner själv redan längtan efter att bli gravid igen, trots att det är en lång tid fram.



Utredningen på Molly är fortfarande i sjukhusets händer. Tror det lär dröja 4 veckor till.. Men som sagt vi åkte in 2 veckor innan detta hände och då var allt tipptopp... Man undrar så vad som fick vår flickas liv att slockna..



Tack för att du gick in här och skrev:) kommer följa er resa nu!

Kram kram

2012-01-15 @ 12:44:52
Postat av: Ida

Monica, underligt det där med datumena. Beklagar även det som drabbat dina släktingar.. Ibland undrar man hur livet är uträknat..!?



Vad härligt att livet har gett er en ny chans! Chansen att få ett till barn, ett levande barn. Det värmer så och jag känner själv redan längtan efter att bli gravid igen, trots att det är en lång tid fram.



Utredningen på Molly är fortfarande i sjukhusets händer. Tror det lär dröja 4 veckor till.. Men som sagt vi åkte in 2 veckor innan detta hände och då var allt tipptopp... Man undrar så vad som fick vår flickas liv att slockna..



Tack för att du gick in här och skrev:) kommer följa er resa nu!

Kram kram

2012-01-15 @ 12:45:39
Postat av: Fitri

Livet har verkligen varit tuff mot dig Ida.. Du är den som verkligen INTE förtjänar detta öde! Så himla varm, omtänksam o go som du är.. Trots att du förlorade din pappa så ung, så är du helt otrolig o speciell <3

Skänker extra mkt värme o ljus till dig idag..



Kramar om



2012-01-15 @ 17:05:31
URL: http://ylmetott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0