Att förklara



Denna bild är den sista magbilden. Julaftonsmorgon
 var det. Det var 4 dagar innan världen rasade samman.

Igår kom två en dem finaste syskonbarnen man kan ha förbi. Under hela min graviditet så har barnen klappat och myst med magen. Lille Elias har lyssnat med örat på magen, och jag har frågat honom vad bebisen säger. Han har då tittat på mig med stora frågetecken på ögonen. Vaddå säger? Det är ju bara en tjock mage? Man har förklarat att i magen ligger det en bebis. Vi har berättat och pratat om att snart kommer bebisen. Efter julafton kommer bebisen. När alla raketer har varit så kommer bebisen.

Men det har ju inte kommit någon bebis. Och hur förklarar man det för en snart 3 åring?
Flera gånger har Elias frågat lite frustrerande. "Var är bebisen? När bebisen komma?"
"....Nej , Elias, bebisen kommer inte...den är i himlen nu.."
"Bebisen blev en ängel.."
Han köper det inte riktigt. Varför har vi då tjatat om att bebisen ska komma, om den ändå inte hade tänkt att dyka upp?

Det skär i hjärtat.


Kommentarer
Postat av: Fitri

Usch Ida.. Det är så fruktansvärt tungt o läsa. Jag lider så med dig =( Förstår att det är svårt att förklara för en blivande 3-åring, när man knappt fattar det själv emellanåt..

Så strålande vacker - du o Mollymagen <3

2012-01-28 @ 14:40:14
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Piccolacasa

Jag gav dig en award på min blogg idag. Jag beundrar dig så och är tacksam över att du påminner mig om vad som är viktigt i livet.

2012-01-28 @ 15:24:05
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja fy vad svårt att berätta för dom små...svårt att förklara för dom och få dom förstå...som Fitri sa: när man knappt förstår det själv. Molly magen var så fin! Du är fin min underbara vän! Ta hand om er denna lördagkväll <3

2012-01-28 @ 18:51:41
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: Anna

Ush det gör ont i hela mig vill och önskar så att man kunde ta bort er smärta. Förstår också att det är svårt att förklara . Jättefin bild på dej med finaste Molly magen <3 Tusen kramar

2012-01-31 @ 16:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0