Att blicka framåt...och bakåt.



Sommar. Nygravid. Lycklig.


Låt tiden gå fort. Helst så att det är midsommar redan imorgon. Varma ljusa kvällar att längta hem till efter jobbet. Ljumna morgonpromenader med vovven. Härliga utflykter till stranden. Barfota i gräset.

Hittade denna bilden på mig. Inte den bästa kanske. Men den visar precis hur jag mådde då. Jag var så himla lycklig. Jag var nygravid där. I vecka 10. Det syntes inte på mig att jag hade en liten larv i magen. Men jag kände det så väl. Det kändes ända från tårna ut i fingerspetsarna.

Jag är så otroligt lycklig för de 8,5 månaderna jag fick med min Mollymage. Att just jag fick bära henne och få känna henne växa, böka och buffa runt där inne. Så full av liv. När jag blickar tillbaka så är det de bästa 8,5 månaderna i mitt liv. Att känna sig så förväntansfull och stolt över sin mage. För mig var det magiskt att vara gravid. Jag älskade det.

Tiden kommer läka vissa sår, det vet jag. Och tiden är så viktig att ta vara på. Även om det nu är gråaste januari och dagarna inte innehåller det minsta sken av ljus..på något sett. Så vet jag att en vacker dag kommer jag stå där. Stå där i solens varma och ljusa sken. Kommer känna värmen igen. Känna hoppet.
Inte idag. Men någongång. Någongång kommer jag få känna en bökande liten minilarv i min mage igen.








Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

Den sista meningen gör mig glad! Du är menad att bli mamma!

2012-01-18 @ 18:58:04
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Fitri

Detta inlägg värmer heeeela mig Ida <3 Om jag inte har sagt det förr, så säger jag det igen.. DU ÄR FANTASTISK!!

Du är en av få jag känner, som är så otroligt positiv o samtidigt klarsynt i en hemsk tung situation. Du är en överlevare..en fighter med mkt hjärta <3



Tycker att bilden på dig är helt underbar!! Kram gumman..

2012-01-18 @ 20:20:16
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Ida

Ger er båda en Bamsekram för era fina kommentarer!

2012-01-18 @ 20:51:26
Postat av: anonyma

Hoppas du inte missförstår mig nu, men din sorg är en vacker sorg. Du är en finare form av pippi långstrump, du är som en liten ängel på denna jord. Jag blir mållös hur vackert du kan beskriva en sorg, det sätter sig rakt i hjärtat! All styrka till dig Ida, önskar jag vore som du!

2012-01-18 @ 21:28:47
Postat av: fruvargavinter

hej igen, tassar på tå i kvällen. läser dina tankar och känner med dig. så oerhört. gråter och förfasas över hur en tillvaro kan slås i spillror. ler däremellan och känner din tro på framtiden. även om just-nu är viktigast.



du skriver så vackert. var rädd om dina texter. de fyller sitt rehabiliterande syfte, men i framtiden blir de även ett minne. och jag tror att det är viktigt att minnas, precis som du gör. bearbeta och vara mitt i det svåra. hur märkligt det än låter så är det lättare att ta sig ur tornadon av sorg om du kastar dig in i den, lever i den. då kan du till slut göra dig av med den.



och sorgen förvandlas till ett minne.



varm kram och många tankar

/mel.

2012-01-18 @ 23:48:53
URL: http://fruvargavinter.wordpress.com
Postat av: Monica

Fina du! Rakt in i hjärtat. Och du vet att du kommer få vara där igen, få bli så där lycklig igen... Nästan lite förbjudet lycklig. Det är lite så jag känner nu. Att man inte riktigt få vara så pirrigt lycklig. Och andra stunder så tänker jag på vår fina förstfödda, som jag höll i min armar... men aldrig fick fortsätta hålla i armarna. Den dagen jag får hålla vårt levande barn, kommer jag nog inte tro att det är sant... Åh.... kram till dig och all styrka till er!

2012-01-20 @ 14:19:52
URL: http://anglamor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0