Kattbebisen

Våran bebis bland djuren är defenitivt MacGyver! Han pendlar mellan att sova i spälsängen och i barnvagnen. Det har liksom blivit hans platser. Jag vet att det kanske inte är det optimla att låta honom vänja sig vid att ligga på dem platserna. För den dagen det ska ligga en bebis där så kommer det ju bli förbjudet för honom att ens försöka hoppa upp. Men än så länge är det långt kvar tills det kommer bli konkurrans om platsen. Och det är riktigt mysigt att smyga in i barnrummet och titta till vår lilla kattbebis.



Idag känns stenen i bröstet mycket lättare. Eller åtminstone inte lika vass och kantig som igår..
Tack för era fina kommentarer<3
Idag vakna jag på rätt sida och fick en jättemysig start på dagen i form av ett nästan 2 timmars långt telefonsamtal med världens gulligaste Malin.
Kaffekoppen i högsta hugg och ihopkurad i soffan, och en massa prat om allt mellan himmel och jord.
Är så glad för att ha "hittat" henne igen. Att få höra hur hon mår, hur dem har det. Trots att det nästan är 5 år sedan vi pratade sist så är det samma goa Malin. Vi pratar lika lätt som vi gjorde "förr".
Ska bli mysigt att få träffa både henne,hennes man, kissen och lilla pyretmagen nu när vi ska upp till mina hemtrakter och hälsa på.
Nu ska jag fortsätta plocka in lite saker i mitt skåp=)
Hoppas ni njuter av härlig fredagsfeeling!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack själv bästa, fina Ida! Längtar tills ni kommer :)

2012-02-10 @ 14:25:56
URL: http://monroesliv.blogg.se/
Postat av: En i mängden

Man brukar säga att djur har ett sjätte sinne, något jag definitivt tror på. Att eran katt väljer att ligga i just vagn och spjälsäng har nog en betydelse.

Jag har själv barn och katter. Våra katter älskar vår sons vagn, spjälsäng, you name it men dom lägger sig aldrig där i när han ligger där. Djur känner på sig att bebisar är ömtåliga. Låt kissen hålla platserna varma till framtida bebis:)

2012-02-11 @ 12:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0