Jag tror jag börjar bli äldre..på riktigt!

Fredagsmys när det är som bäst! Jag och Martin sitter i timmar och pillar och njuter av dem små räkorna tillsammans med knaprigt bröd och gott vin. Pratar om allt. Vi pratar mycket om framtidsdrömmar. Drömmer oss bort om hur det skulle vara om vi vann massor av pengar. Vi diskuterar om hur vi skulle kunna bygga om köket när det väl är dags. Lyssnar på musik och bara myser.



Sedan kan man ju börja undra när jag blev så vuxen. När jag direkt efter denna supermysiga middag går ut i köket och kokar fond på räkskalen! Vad hände där liksom?
Tänkte det var lika bra att ta vara på det så vi kunde få oss en riktigt god fisksoppa idag! Ibland överraskar man sig själv. På ett trevligt sätt vill jag nog ändå säga.

Så ikväll ska vi avnjuta en förhoppningvis god fisksoppa. Det kommer vi vara välförtjänta. För på tala om köket. Så ska vi fixa iordning där idag. Med hjälp av en händig Daniel så ska det äntligen bli klart. Det är liksom rester kvar från när vi flyttade in här, för snart 2 år sedan... Det fattas lite lister, och en installation ovanför frys och kyl.  Så det ska bli mycket skönt när det är färdigt!
Ikväll blir det ju även såklart melodifestivalen! Tyvärr tycker jag inte att det är så vidare bra i år. Vet inte vad det är som gör att det känns lite sådär bra bara..
Vad säger ni? Tycker ni det är bra i år?
Min favorit hitintills är Loureen. Jag gillar henne så mycket att jag nästan kan hoppa över att lyssna på alla andra bidrag. Vi kan utse henne direkt till vinnare tycker jag=)



Ha en mysig lördag i regnet!
( Här i skåne regnar det och är grått. Jag vet att ni uppåt landet har mycket snö och kallt. Så ni får njuta av den "riktiga" vintern istället!)

Kommentarer
Postat av: Piccolacasa

Oj det var verkligen vuxet! Jag är förstummad!

Hoppas vi får se lite bilder från the kitchen sen!

kram

2012-02-18 @ 13:37:25
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja kan förvånar sig själv ibland:) Men jag måste säga att, inte visste jag att man kunde göra en fond av dem...soppan kommer nog bli supergod:) kramar

2012-02-18 @ 14:53:22
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: Anna

Duktig du är ! alltid bra att ta vara på allting och fond är ju jättegott speciellt när man gör dem själv ! Hoppas ni får en fin lördag och en god fisksoppa! Kramar på er

2012-02-18 @ 20:42:14
Postat av: siv

Duktiga,präktiga Ida!!!

Kramar Din farmor

2012-02-19 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0