Inte på topp

 
Just nu har jag en period när jag inte mår hundra. Kroppen har börjat säga ifrån på ett sätt som jag inte känner igen. Min oro blir en aningen större för var dag som går. Länge har jag varit så lättad över att jag inte varit orolig. I hopp om att det skulle få hålla i sig längre fram. Med Molly mådde jag allt som oftast jättebra. Rent kroppsligt. Mina värden var på topp rakt igenom. Knappt några krämpor alls. 
 
Jag är ju inte förvånad att denna graviditet skulle komma att bli en tuffare påfrestning för kroppen. Som vilken andra graviditet som helst. Och ännu mindre när det är så tätt. ( mindre än 3 månader i mellan.) Men jag blir liksom frustrerad över att jag inte får lov att må lika bra denna gång. På torsdag ska jag bege mig för en extra koll hos min barnmorska. Får kolla upp värdena lite extra. Kanske släpper lite av min oro då med. 
 
Men hur det än är. Hur jäkliga dagarna kan vara. Så räcker det med en liten liten buff från busen där inne i magen så blir jag helt varm i kroppen. Känslan när jag får känna hur jag har ett litet liv i mig är så himla underbart att all den värken och illamåendet bara dunstar bort för en stund. Tänk att det lille knytet kan få mig att må så bra samtidigt som jag mår så dåligt på samma gång. 
 
Jag längtar så himla mycket efter honom så jag ibland inte vet var jag ska ta vägen. Och min ända önskan här i livet är att jag snart får hålla honom och se in i hans ögon. Få trösta honom när han skriker. Få byta den kletigaste bajsblöjan. Jag längtar så tills jag får ligga i sängen en hel dag och bara titta på honom. Lukta på honom. Pussa och krama honom. När jag gråter av lycka för att att just han kom till oss. När jag får lov att säga: "mamma älskar dig".
 
Det är jäkla skit vad jag längtar då!
 
 
 
Ta hand om varandra där ute!
Kram

Kommentarer
Postat av: Iza

åh min kära vän <3 Kramar till dig!! Förstår att längtan är stor! Hoppas du får sova gott inatt. Kramar

2012-08-07 @ 22:56:36
URL: http://fliizans.blogg.se
Postat av: Malin

Snart så är han här! Vi längtar också. Edvin längtar efter sin polare :) kärlek till er allihop!

2012-08-07 @ 23:15:31
URL: http://frnochmed.devote.se
Postat av: siv

Idagumman Du vet ju hur killar är, det är klart han ska konstra lite. Skönt att Du ska till barnmorskan,
alla graviditeter är ju olika. Det var ju inte sålång tid emellan heller.Vi längtar också som Du förstår.Kramar.

2012-08-08 @ 11:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0