Doften av sensommar

 
Idag har jag fått en aningen känsla av förhöst. Eller sensommar. Känslan av att allt saktar ner. Hettsen som sommren innebär avtar och allt börjar gå mot sitt stilla vanliga tempo igen. Tror det är många som börjar jobba imorgon tex. Om någon vecka så börjar skolorna igen. Och vardagen kommer snart vara ett faktum för dem allra flesta.
 
Jag kan ju inte tjata tillräckligt om hur skönt jag tycker att det är att den kommande tid snart är här. Alltså hösten. Hela jag lättar. Så som vissa lättar när våren är på intågande. Så blir jag fjäderlätt och alldeles fri i känslan inombords. Svårt att förklara, men jag är verkligen en höstmänniska. Den friska luften. Dem klara färgerna. Ny friska tag på en helt ny termin. Kanske är jag typiskt svensk. Men på hösten så återgår alla till sitt. Alla får sina rutiner. Mindre spontana handlingar sker. Och vi planerar på ett annat sett när vi man ska träffas.
Nu ska man ju inte missförstå mig. Jag älskar spontatitet och plötsliga infall. Men jag mår nog ärligast som bäst när saker och ting får planeras och förberedas inför. Sån är jag.
 
 
Ikväll ska våra vapendragare Mette och Alex komma hit. Och bara för att jag fick den här härliga känslan att hösten snart är här så ska vi bjuda på goa kantarellmackor! För vad är inte mer höst än när hela huset doftar smörstekta kantareller.
 
 
Hoppas ni har en skön (sen) sommar kväll!
Och en extra tanke till er som börjar jobba imorgon!

Kommentarer
Postat av: Hedin

TACK snälla för din omtanke, det är ingen som jublar hos Hedin idag, jobb, fritids och förskolan kallar im bitti. Vet inte riktigt hur jag ska få upp mina barn im. De är ju vana att sova till 9.30. Men efter någon dag är det som vanligt igen. Ha det gott och ta hand om varandra kram i massor.

2012-08-05 @ 18:39:31
Postat av: Mette

Längtar också till hösten, klar himmel och frisk luft om morgnarna. Jag tänker alltid så mycket bättre på hösten, härligt :)
Tack för god middag och bästa sällskapet. Pusss!

2012-08-05 @ 21:45:18
Postat av: malin lindqvist

ja när somliga känner så att nu är de dags att gå tillbaka till jobbet efter lång ledighet så har kanappt våran semester börjat=) vi gillar sensommaren och hösten=) igår blev de första badet i havet=)
Nu åter går jag till min ledighet och kaffet!

trevlig måndag kram!!!!

2012-08-06 @ 09:14:58
URL: http://teamtinqua.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0