Trött som en gnu men stolt som en tupp!

Det märks klart och tydligt att min kropp och hjärna vara bortkopplade från allt som har med jobb att göra. Jag är helt slut både i huvudet och i kroppen. Totalt utmattad för att vara exakt.

Dessa två dagar på kurs har jag verkligen sett fram emot. Rent av längtat efter att få en uppfräschning av produkter som jag har jobbat med i lite mer än fyra år. Jag hade hoppats på att både kursen och att börja jobba skulle göra att jag kopplade bort det jobbiga för ett slag. Lägga sorgen åt sidan i några timmar under dygnet och fokusera på något annat.

Men än så länge har det varit dem jobbigaste dagarna på länge. Mina tankar är mer än någonsin hos Molly. Jag märker att jag försvinner bort i mina tankar. Och allt som har med krämer, special serum och dundermasker är liksom det mest oviktigaste i hela världen. Detta är inget jag egentligen vill. Jag vill inte börja på nytt jobb. Jag vill inte gå någon nedranns kurs och klä upp mig som en annan piffig liten dam.

Det ända jag vill är att Molly ska LEVA! Jag vill vara hennes mamma på riktigt. Gå hemma och skrota tillsammans. Gå långa promenader med vagnen. Och det största bekymret på dagen skulle vara vad vi skulle laga för middagsmat och vilka små söta kläder jag skulle kitta henne i.

Idag är mitt största bekymmer att överleva dagen känns det som. Att lyckas hålla inne tårarna. Kan ju inte sitta där mitt i "denna-creamen-är-den-bästa-anti-age-creamen-man-kan-köpa-under-tusenlappen" och börja gråta som ett annat barn som tappat sin napp liksom.

Så denna utmaning med nytt jobb var större än jag trodde. Men det är som allt annat här i livet. Det kan vara bli bättre. Men jag skulle ljuga om det på något sett är en enkel match. Och trots att det är tuffa dagar, så är jag så förbaskat stolt över mig själv som faktiskt gör detta. Och är där jag är idag. Jag har lyckats ta mig långt på denna lilla tid som 3 månader är.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bäst Ida!



Vissa dagar kommer va extra jobbiga å så kommer det nog vara länge! Du har så mkt kärlek i ditt liv å ja hoppas att du känner stödet från oss alla!



Pusss näbbis

2012-04-04 @ 19:03:05
Postat av: Iza

Detta var en riktig utmaning för dig, samtidigt som det säkert känns roligt med nytt jobb var det ju inte alls det som du hade förväntat dig nu under denna våren. Jag är otroligt stolt över dig min vän för att du tar dig ann denna utmaning! Finns här för dig för alltid och vill bara att du ska må bra! Det går inte en dag utan att jag tänker på er och speciellt på Molly <3 Massvis med kramar till dig från mig! Puss

2012-04-04 @ 19:35:46
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: Linda

vi alla hejar på dig och martin!

2012-04-04 @ 21:23:15
Postat av: Josefine

Hej Ida!



Jag förstår vad du menar och jag har inte ens kommit igång med något än...

Nummer byte på tisdag känns som en bra idé och då kan du alltid höra av dig bara så du vet.

Nästan bra du tappade den lappen för vi har böjat på en ny blogg www.ettsaknatbarn.se

Ta hand om dig, av det jag läst så tycker jag du är en kämpe! Hälsa så hoppas jag att ni kan få en någerlunda bra påsk!

Kramar från mig



2012-04-04 @ 22:06:48
Postat av: Anna

Är med otroligt stolt över dig vännen. Du är inspirerande och är så duktig som orkar ta dig til jobbet även om det är en stor utmaning och tankarna är på helt annat håll. Det kan bara bli bättre och vi är med dig hela vägen ! Tänker på er ! Tusen kramar till dig gumman <.3 Åhh jag längtar så tills du kommer !!!

2012-04-04 @ 22:13:35
Postat av: siv

Lilla gumman, önskar att jag hade någon tröst att ge Dig. Nu känns avståndet långt.Kram farmor.

2012-04-04 @ 23:23:16
Postat av: Ingrid

Gör så ont i hela själen, tänker ofta på er....

Kram

2012-04-05 @ 10:14:27
Postat av: Fitri

Du är på rätt bana nu gumman, även om det känns så förbaskat fel.. Förstår dina känslor som inte alls synkar rätt med varann. Att det som var ett nöje o givande förut, inte alls har samma betydelse längre.

Men ta en dag i taget.. Molly kmr alltid finnas i tankarna i allt du tar dig för här i livet. Men med tiden kmr det att kännas mkt lättare o du kmr se det härliga i anti-rynk krämer o serum o annat tjoofräs ;)



Stor kram på dig snörpan o Glad påsk!!

2012-04-05 @ 15:35:02
Postat av: Sandra

Världens bästa Ida! Du kommer klara de här jättebra, nu är första steget taget men nu kommer de bara bli lättare, du älskar ditt jobb och vara runt människor... Tänker på dig varje dag!

Glad Påsk Ida och Martin! Saknar dig! <3

2012-04-05 @ 16:15:33
URL: http://sandrastrandgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0