Botat melankoli

Har haft en underbar morgon och förmiddag med Martin.

Igår började vi måla fönstrena här nere. Vita. Så imorse fortsatte vi. Satte på en kanna kaffe. Lyssnade på Ring så spelar vi på webbradion. Sjöng med och målade.

Ni som känner mig väl vet att jag älskar att måla. I alla former faktiskt. Spelar ingen roll om det är en vägg, tavla eller bänk. Bara jag får dra penseln med färg på. Det är den bästa terapin för mig. Lämnar tid att filosofera på livet samtidigt som man faktiskt gör något fint! ( i dem flesta fall blir det fint i alla fall=)) Så idag har jag botat en liten del av en salgs melankoli som drabbat mig. Så med hjälp av solen och ljuset idag så är jag en mycket gladare och piggare person än vad jag varit den närmaste tiden.

 




Älskade Puzzel va ju tvungen att va med han med=)



På eftermiddagen blev det massage och fika med vänner. Sedan en långprommenad ute i Järavallen. Frisk luft är även det ett botemedel mot mycket...!

Kvällen har spenderats i stykhögen för min del och i badkaret för Martins och Puzzels del. Nu ligger vi mätta och belåtna i soffan och njuter av söndagskvällen.


Hej på er!


Hej på er!


Kommentarer
Postat av: siv

En riktig supersöndag ser jag, det är Ni värda.Blev så avundsjuk när jag såg gräset utanför.I det här laget hatar jag allt vad snö och kyla heter.23 graders minus i natt.Usch,usch,usch.Kramar

2011-02-20 @ 23:35:31
Postat av: familjen Hedin

Vilken härlig dag, precis vad ni behöver. Saknar er får snart träffas. Men vi får vänta några dagar Snäckan är sjuk vill inte smitta er. kram i massor.

2011-02-22 @ 08:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0