Nu är det jul igen!



God jul allesammans! Hoppas ni får en riktigt riktigt fin julafton och
julhelg tillsammans med dem ni tycker om.

Denna julen är för mig den första i mitt liv att fira utan min familj. Martin var med uppe hos oss förra året och i år firar vi här nere i Skåne med familjen Holgersson. Självklart saknar jag min familj så jag blir gråtfärdig och om jag bara kunnat så hade jag skickat ner dem hit så dem oxå kunde vara här nära oss=) Men att få fira med Martins familj känns helt rätt och jag hade inte velat byta ut denna julen med dem mot nåt annat. Ska bli så mysigt att få fira jul med dem och få ta del av Martins jultraditioner.

Idag har vi startat dagen med en riktigt lång julfrukost. Julskinka, med
hemalagad senap. Julgröt med mycket kanel. Kaffe och julklappsöppnig=) 
Sedan kom vännerna Daniel och Linda och överraskde med fina julklapp till oss, så himla gulligt! Efter det var det min tur att åka och ge Mette och Alexander en varsin julkram och en liten klapp.

Nu återstår det att fixa till sig inför den stundande kvällen. Jag skulle verkligen vilja ge mina svullna fötter lite lyster genom att sätta en röd fin färg på tånaglana. Men jag når inte ner..så kanske om jag ska våga be Martin att måla dem åt mig?! Haha. Vi får se=) Men man vill ju känna sig lite extra julfin så här på självaste julafton!

Ta nu hand om varandra!
Stor Julkram



Kommentarer
Postat av: siv

Julkram på Er.Saknade Dig som Du förstår.Men nästa jul får Du också uppleva en jul på landet.Helt otroligt fint hade mor gjort det.

2011-12-25 @ 09:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0