Julstämning










Här tankas det med julinspiration. Sitter och kollar för fulla muggar på bilder och bloggar. Lyssnar på julmusik och äter lussekatter från svägerskan=) Det är hög tid att komma in i julstämning nu känner jag. Vädret här nere skåne hjälper ju inte till så man får ta till allt som bara går=)

En av alla saker som jag saknar denna jul. Det är att kunna dricka "riktigt" glögg. Jag får ju dricka den helt alkoholfria varianten, och den är inte lika god. Tänk att den lilla procenten av alkohol som är i den vanliga Blossa ska göra så stor skillnad, men så är det..Jag får nöja mig med den underbara glöggdoften som blir när alla ni andra dricker den vanliga glöggen. För dofter är nog så viktigt för att komma in i stämning.

Har precis lyssnat på Husmorsskolan och där pratade dem om dofter, och speciellt juldofter. Mina favoritdofter vid jul är ju självklart hyacintdoften! Men även doften av gran, nybakta pepparkakor, glögg osv är så ljuvligt!

Har ni julstämning än?


Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara julmusik och bakning eller att strosa bland allt pynt ute på stan ger en julstämning:) Härligt! Men lite snö skulle inte sitta fel:)

2011-12-19 @ 20:56:07
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: siv

Nej

2011-12-20 @ 18:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0