Förberedelserna

Allt sker lite automatiskt. Detta med att förbereda för vad som komma skall. Det handlar inte egentligen så mýcket om själva bebisen. För den behöver "bara" oss föräldrar (typ) , en massa kärlek och mjölk, ja osv.

Ne utan dem här förberedelserna här är att "bygga bo". Fixa iordning här hemma. Fixa så allt har sin plats. Att inte ha för mycket tvätt på hög. Ha så dammfritt som möjligt. Göra så att det är ett fridfullt hem när det väl är dags. För då vill man ju bara fokusera på underverket som kommit.

Ikväll ska Martin installera bilbarnstolen i bilen tex. Bebisväskan är färdigpackad och min gravidjournal ligger i bilen.
I nästa vecka ( om inget har hänt..) så ska jag försöka få lite långkok gjort. Frysa ner och ha i frysen. Så slipper man tänka alldeles för mycket på att laga mat där i början oxå..

Allt detta kan ju låta lite hysteriskt kanske. Det tyckte jag oxå när jag hörde andra prata om sina förberedelser. Men det känns så himla skönt att ha fixat allt detta nu. 


Igår fixade Martin med gästrummet här nere. Så nu är även det redo för att
ta emot familj och vänner när väl Larven har anlänt.
Sängen fick vi av våran egna möbelhandlare Mette=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0