Buslarv


Idag är vi i v 36+5


Älskade lilla larven busade med oss igår. Efter en långsovmorgon igår så gick vi upp för att piffa lite här i hemmet. Ja piffa och piffa, sedvanlig städning skulle jag egentligen säga. Men piffa låter ju roligare. Och vi piffa på. Och jag är så van att hela tiden få en massa kickar och buffar av detta lilla knyte oavsett vad jag gör. Men efter nån timme reagerade jag på att det var hyffsat lugnt där inne i magen. Plus att magen var mycket mjukare än vad jag är van vid.

Jag fick lägga mig på soffan och försöka få kontakt med bebis. Men fick liksom inte direkt något svar..=( Så framåt kvällen så tyckte vi väl att vi kunde ringa sjukvårdsupplysningen för att kolla med dem.  Vilket vi gjorde. Dem hälsade oss välkomna in på förlossning för att dubbelkolla så allt såg bra ut. Så sagt och gjort åkte vi in. Blev uppkopplad så vi fick se bebisens hjärtljud. Som slog så fint!! På ultraljudet syntes en hårig liten larv som va så pigg så. Den gav oss tummen upp! Och forstervatten var där och allt var allmänt bra. Dem kunde inte förklarar varför den hållit sig lugn och varför jag inte känt den innan. Men tyckte att det var bra att vi kom in så dem fick titta på det. Hellre en gång för mycket en en gång för lite menade dem på.

Dem va supermysiga alla där inne på förlossningen och allt gick väldigt snabbt och smidigt. Så nu ser vi fram emot nästa gång vi ska komma dit!

Det är nog minsann en lite skitunge där innen i magen som kommer
busa med sin mamma och pappa mååånga fler ggr än denna!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får inte skrämma din kära mamma och pappa sådär:) Bättre att kolla upp när sådant händer. Kramar

2011-12-19 @ 20:53:35
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: siv

Ditt lilla knytte där, skrämma upp Din gamla "gammelfarmor#.Kram

2011-12-19 @ 22:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0